طنین زنگ شکوفه‌ها در مدارس هندیجان

خورنا : فرماندار هندیجان صبح امروز در آیین جشن شکوفه‌ها به مناسبت بازگشایی مدارس که با حضور مسئولان محلی و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در دبستان اندلیب برگزار شد، به اظهار داشت: جشن شکوفه‌ها با هدف آشنایی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی با معلمان و مربیان، کاهش اضطراب آنان برگزار شد.
گزارش خورنا و به نقل از فارس، بهروز فرج‌الهی بیان کرد: امیدواریم با همت و تلاش معلمان و دانش آموزان سال تحصیلی جدید را بهتر از هر سال دیگر آغاز کنیم.
وی با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس، افزود: فرماندهان جنگ در دوران دفاع مقدس در آغازین روز بازگشایی مدارس در کنار فرزندان خود نبودند و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حماسه آفریدند.
فرماندار هندیجان ادامه داد: امروز اگر عزت و اقتدار داریم به برکت ایثار خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و ایثارگران است.
وی تصریح کرد: در آغاز هفته دفاع مقدس فضای ایران آکنده از امنیت و عزت است که این امر در سایه ایثارگری‌ها به دست آمده است.
فرج‌الهی اضافه کرد: باید از همزمانی هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس نهایت بهره را ببریم و در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه تلاش کنیم.
وی در ادامه شرح وظایف هریکی از والدین، مربیان و مسئولان را متفاوت از یکدیگر دانست و گفت: والدین و مربیان باید فضای خانه و مدرسه را به گونه‌ای برای دانش‌آموزان مهیا و آماده کنند تا دانش‌آموز با فراغ بال و آسودگی خاطر به تحصیل بپردازد .
فرماندار هندیجان تصریح کرد: انتقال آموزه‌های دینی و قرآنی به جوانان نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد زیرا دانش‌آموزان قبل از هرچیز تحت تأثیر فضاهای آموزشی مدارس می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: امسال دستگاه‌های اجرایی سطح شهرستان باید در طول سال به‌صورت هماهنگ با مسئولان آموزش و پرورش در راستای حل مشکلات فراروی آموزش و پرورش جوانان گام بردارند.
فرج‌الهی در پایان تعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی هندیجان را سه هزار و ۶۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: امیدواریم این تعداد دانش‌آموز امسال سال تحصیلی را در شرایط مطلوب آغاز کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *