دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز:

وبینار آموزشی « دفاتر مجازی در بازارهای هدف صادراتی» برگزار می‌شود

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: سومین وبینار پویش ملی آموزش رایگان با موضوع "دفاتر مجازی در بازارهای هدف صادراتی" فردا 18 تیرماه با مشارکت اساتید ایرانی یک کالج کانادایی برگزار خواهد شد.

به گزارش خورنا محمد نجفیان با اعلام این خبر اظهارداشت: با توجه به رسالت اتاق‌های بازرگانی مبنی بر بهبود محیط کسب و کار، افزایش تولید و توسعه صادرات غیرنفتی از یک سو و تشویق جوانان متخصص کشور برای حضور در عرصه‌های گوناگون اقتصادی از سوی دیگر، اهمیت نقش آفرینی پارلمان بخش خصوصی در همایش ملی آموزش رایگان، به منظور ارتقا کاربری فاوا در کشور را پررنگ تر می‌کند.

وی ادامه داد: این پویش در راستای ایجاد بستری برای توسعه کاربرد فناوری جهت بازاریابی و بازسازی در داخل و خارج از کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه ‌ریزی‌های صورت گرفته و تفاهم با یک کالج کانادایی، اساتید ایرانی اقتصاد دیجیتال مقیم خارج از کشور با این پروژه همکاری خواهند کرد، گفت: پویش ملی آموزش رایگان فرصت مناسبی برای تقویت ارتباط بین ایرانیان سراسر دنیا است.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز خاطرنشان‌کرد: در همین راستا، سومین وبینار این پویش با موضوع “دفاتر مجازی در بازارهای هدف صادراتی” در تاریخ ۱۸ تیرماه جاری از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به صورت آنلاین از طریق سایت http://nacdcc.com برگزار می‌شود.

نجفیان تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی پویش ملی آموزش رایگان به ابتکار کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران، توسعه کاربری فناوری اطلاعات در کسب و کارها به منظور تحقق اهداف اقتصاد دیجیتال و اشتغال‌زایی است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان جهش تولید و تاثیر ویروس کورنا بر اقتصاد جهانی، گفت: بنابر این باید توجه داشت که بهره‌گیری از روش‌های نوین فناورانه در بخش‌های مختلف صنعت باعث افزایش کیفیت محصولات و خدمات، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز همچنین به رویکرد عموم شهروندان در بهره‌گیری از فناوری مجازی برای حفظ سلامت جامعه اشاره‌کرد و اذعان داشت: در شرایط فعلی فناوری اطلاعات به عنوان موتور محرک اقتصاد و تاثیر آن بر ساختار فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش نمایان شده است.