رئیس آتش نشانی اهواز خبر داد:

چهار آتش سوزی منزل مسکونی طی یک روز در اهواز

رئیس آتش نشانی اهواز گفت: روز گذشه چهار مورد آتش سوزی منزل مسکونی در مناطق سپیدار، زیتون کارمندی، آغاجاری منابع طبیعی و کوی مشعلی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع رسانی شد

به گزارش خبرگزاری خورنا ابراهیم قنبری امروز سه شنبه ۱۷ تیرماه ۹۹ با اعلام این خبر تصریح کرد:

اولین مورد آتش سوزی مسکونی ساعت ۱۴ و ۵۹ دقیقه روز دوشنبه اطلاع رسانی شد و مرکز کنترل ۱۲۵ بلافاصله از ایستگاه ۲۰۰ نسبت به اعزام دو خودرو برای بررسی، کنترل و اطفا آتش سوزی اقدام کرد.

وی ادامه داد: علت این حادثه اتصال الکتریکی بر اثر بار بیش از حد تشخیص داده شد و آتش نشانان با رسیدن به موقع در محل حادثه توانستند از سرایت آتش سوزی به سایر نقاط جلوگیری کنند.

رئیس آتش نشانی اهواز عنوان کرد: آتش سوزی دوم در ساعت ۱۷ و ۰۶ دقیقه روز دوشنبه به مرکز پیام آتش نشانی اهواز اطلاع رسانی شد که این مورد نیز با اعزام تیم عملیات ایستگاه ۶۶ به منطقه شهرک آغاجاری سمت منابع طبیعی خیابان طبیعت ۳ همراه بود.

قنبری افزود: علت این حادثه که اتصال برق تشخیص داده شده بود موجب دود گرفتگی کامل ساختمان و خسارت به برخی از وسایل منزل حادثه دیده گردید.

وی تصریح کرد: آتش نشانان در این حادثه با دو خودرو حریق و یک خودرو نجات در محل حضور داشته و پس از یک ساعت عملیات، به سمت ایستگاه خود بازگشتند.

رئیس آتش نشانی اهواز گفت: مورد سوم این آتش سوزی‌ها ساعت ۱۷ و ۱۱ دقیقه در خیایان شهید بندر زیتون کارمندی به وقوع پیوست و در این حادثه آتش نشانان ایستگاه ۹۹ پس از چهار دقیقه خود را به محل حادثه رساندند.

قنبری یادآور شد: در این آتش سوزی از آنجایی که دو خودرو دیگر نیز از ایستگاه مرکزی به محل حادثه اعزام شده بود در کل با پنج خودرو کنترل گردید که علت آن هم از سوی کارشناسان اتصال برق اعلام شد.

وی بیان کرد: این آتش سوزی علاوه بر خسارت به وسایل خانه، موجب دودگرفتگی ساختمان نیز گردید.

رئیس آتش نشانی اهواز اظهار کرپ: در مورد آخر که ساعت ۱۸ و ۲۳ دقیقه زنگ ایستگاه ۶۶ را مجددا به صدا درآرود، دو خودرو از این ایستگاه به سمت محل حادثه در خیابان ۲ منطقه سپیدار اعزام شد و علت این حادثه نیز آتش گرفتن آبگرمکن خانه اعلام شد.

قنبری یادآوری کرد: نکته حائز اهمیت این است که بارها از سوی سازمان آتش نشانی اهواز علت حریق های مسکونی اتصال برق عنوان شده و نسبت به رسیدگی و ایمن سازی سیستم های الکتریکی منازل هشدارهای لازم داده شده است.

وی گفت: باید توجه داشت که در بین همین چهار آتش سوزی سه مورد آن به علت اختلالات الکتریکی رخ داده که این مساله خود نشان از آمار بالای آتش سوزی ها بر اثر مشکلات الکتریکی دارد.

رئیس آتش نشانی اهواز در پایان اظهار کرد: با رعایت و رسیدگی و جدی گرفتن ایمنی وسایل برقی و سیستم های الکتریکی و همچنین داشتن وسایل اطفا حریق مثل خاموش کننده‌های دستی در منازل و مکان های مختلف می‌توانیم از بروز خسارت های جبران ناپذیر و بزرگ جلوگیری کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *