سلامت و جان مردم دست آویزی برای اهداف سیاسی

خورنا_ جهان ماههاست که با بحرانی بزرگ به نام ویروس کرونا مواجه است. ویروسی که هیچ درمان شناخته شده ای برای آن نیست و هر روز چهره ای جدید از خود نمایان می کند.

ایران، خوزستان و اندیمشک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به طور رسمی از اسفند ماه سال گذشته با این بحران درگیر است. تفاوت اندیمشک با سایر شهرها در این است که از همان روز اول و ابتدای شیوع ویروس در کشور مسئولین به جای خودقرنطینگی که این روزها شیوه معمول بسیاری از افراد است، سلامت مردم را بر جان خود مقدم دانستند و پای کار آمدند تا شاهد عملکردی شگفت انگیز درخصوص مقابله با این ویروس در ماههای آغازین شیوع باشیم.

پیش از آنکه در کشور کاری انجام شود و به صورت عملی محدودیت و اقدامی جهت پیشگیری و مقابله با این ویروس صورت بگیرد، نماینده، فرماندار، امام جمعه، به همراه مسئولین شبکه بهداشت ، نهادهای نظامی و انتظامی،دستگاهها و ارگان ها مختلف با همکاری بسیج و گروههای جهادی و فرهنگی و مردمی پای کار آمدند و با اقدامات جدی شرایطی را به وجود آوردند که تا پایان اواسط خرداد شهرستان اندیمشک در وضعیت سفید قرار داشت.

اقداماتی از قبیل محدودیت ها ترافیکی، ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی و تمام پارک ها و خیابان های شهر، غربالگری مردم، تجهیز بیمارستان و مراکز درمانی، تولید و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده به صورت رایگان در میان مردم(در شرایطی که گشور با کمبود شدید این اقلام مواجه بود) اعزام اکیب های مختلف به روستاها جهت غربالگری و آموزش مردم، آموزش دقیق و درست شهروندان با انجام کارهای فرهنگی و رسانه ای، تعطیلی اصناف و بازار، اماکن عمونی، ادارات و سایر مکان های پرتجمع، راه اندازی اکیپ های مختلف در ورودی های شهر جهت غربالگری مردم، بستن تمامی مسیرهای ورودی و خروجی شهر، مسدود کردن مسیر بهشت زهرا و ممنوعیت برگزاری مراسمات و سایر اقدامات که با همدلی مردم، مسئولین و نیروهای جهادی شهرستان صورت گرفت سبب گردید تا شهرستان اندیمشک به الگویی برای تمام کشور درخصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بدل گردد.

اما متاسفانه با پایان یافتن محدودیت ها و بازگشایی ادارات، اماکن عمومی و اصناف به دستور رئیس جمهور و ستاد ملی مقابله با کرونا و آغاز برگزاری مراسمات عروسی و عزا و همچنین عدم رعایت مردم نسبت به روزهای آغازین، با توجه به بافت قومی خوزستان و اندیمشک و اینکه این شهر در مسیر سه استان غربی کشور قرار گرفته و مسیر تردد میلیون ها نفر از هم وطنان می باشد، شرایط خوبی که با زحمت به دست آمده بود از دست رفت و شهرستان اندیمشک در وضعیت قرمز قرار گرفت.

درحالیکه بازگشایی ادارات و اصناف به دستور دولت صورت گرفته و هیچ شهرستانی به صورت مستقل نمی تواند اقدامی صورت دهد و علیرغم درخواست های متعدد جهت بازگرداندن محدودیت ها، دولت با آن مخالفت نموده است، عده ای بحران کرونا که سلامت مردم را هدف قرار داده را دست آویزی برای اهداف خود قرار داده و سعی دارند به ناحق مسئولین شهرستان را مقصر جلوه دهند.

این افراد که از حامیان سینه چاک دولت تدبیر می باشند و بعضا در این دولت مسئولیت هایی نیز داشته اند، حال که ناکارآمدی دولت عیان گشته، سعی دارند با فرافکنی خود و دولت مورد حمایتشان را تبرئه نموده و ورشکستی سیاسی خود را اینگونه جبران نمایند.

چرا در روزهای آغاز بحران که در اندیمشک پیش از تمام ایران محدودیت ایجاد شد و اقدامات موثر صورت گرفت کسی از این افراد از دست اندرکاران تشکر نکرد؟

در مدتی که مردم در بحران قرار داشتند و مسئولین شبانه روزی با این ویروس منحوس مبارزه می کردند این افراد کجا بودند؟ چرا در کنار مردم نماندند؟ چرا به همراه نیروهای جهادی و خودجوش مردمی و در اقدامات پیشگیرانه شرکت نکردند؟

بارها ثابت شده که این افراد دلسوز مردم نیستند و برای ایشان بحران و تلفات مردمی غنیمت و نعمتی است تا عقده های چندساله و ناکامی هایشان را جبران نمایند و عدم انتخاب خود توسط مردم را اینگونه پاسخ دهند.

مردم اندیمشک آگاه و بصیر هستند و این آگاهی را در مقاطع مختلف نشان داده اند، امروز نیز با همدلی و وحدت و با رعایت پروتکل های بهداشتی در کنار مسئولین شهرستان از این بحران عبور خواهیم کرد. مردم بیاد خواهند داشت چه کسانی بدنبال سوء استفاده و بهره برداری سیاسی و انتخاباتی از فوت عزیزان آنها هستند و این فرصت طلبان نه تنها از غم و اندوه مردم ناراحت نیستند بلکه از افزایش تلفات نیز خوشحال خواهند شد که شاید از این رهگذر به گندم ری برسند.

 

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • اندیمشکی برای اندیمشک خودش تیتر زده خودش تعریف کرده خودش تحلیل کرده و در نهایت خودش نتیجه گرفته این خبر یا شبه خبر چه دردی از مردمو دوا میکنه؟کدوم مشکل مردوم پیگیری میکنه؟کدوم مشکل مردمو حل میکنه؟ حرفه ای تر و کارآمد تر فعالیت کنید واقعا تو این شهر هیچ مشکلی پیدا نکردین که میرید تو این فازا؟