شهردار بندرماهشهر: ۸میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی کانال های شهرک طالقانی اختصاص یافت/آبفا فکری به حال فاضلاب شهرک طالقانی کند

مجاهد نظارات شهردار بندرماهشهر اظهار کرد: در دو سال گذشته تقریبا یک هزار و 200 متر از کانال‌های شهرک سامان‌دهی شده است. کانال خیابان اصلی شهرک طالقانی ترمیم و درپوش گذاری شده و علاوه بر آن از خروجی فاز 6 تا ورودی شهرک طالقانی نیز کانال کشی و بخش های مهم آن درپوش گذاری شده است .

مجاهد نظارات شهردار بندرماهشهر اظهار کرد: در دو سال گذشته تقریبا یک هزار و ۲۰۰ متر از کانال‌های شهرک سامان‌دهی شده است. کانال خیابان اصلی شهرک طالقانی ترمیم و درپوش گذاری شده و علاوه بر آن از خروجی فاز ۶ تا ورودی شهرک طالقانی نیز کانال کشی و بخش های مهم آن درپوش گذاری شده است .

وی افزود: برای سامان‌دهی کانال‌های دفع آب‌های سطحی شهرک ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پروژه در متراژ ۶۰۰ متر تعریف شده است که هم اکنون در حال انجام است. در مجموع از زمان شروع به کار شورای فعلی تاکنون برای سامان‌دهی کانال ها در شهرک طالقانی حدود۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

نظارات گفت: در سال ۹۹ در صورت تحقق بودجه حدود ۸ میلیارد تومان دیگر نیز به ساماندهی کانال های شهرک اختصاص داده شده که هم اکنون در مرحله انجام تشریفات قانونی قرار دارد و عملیات اجرایی آن به زودی در فازهای مختلف آغاز خواهد شد.

شهردار بندرماهشهر اضافه کرد: مشکل اصلی شهرک طالقانی فقدان سیستم فاضلاب است و در حال حاضر فاضلاب منازل به سمت کانال‌ دفع آبهای سطحی هدایت می شود و عامل ایجاد بحران شده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در شهرک طالقانی خاطرنشان کرد: تصرف اراضی در این شهرک مانع دیگری برای انجام برخی پروژه هاست. به عنوان مثال عملیات ساماندهی و ایجاد حدودا یک کیلومتر کانال در انتهای خیابان اتحاد و برخی فرعی ها در حال انجام بود که متاسفانه سکونت گاه های غیر رسمی مانع از انجام این پروژه شدند و کانال کشی های ابتدایی که انجام شده بود نیز توسط آنان تخریب و پروژه به طور کامل متوقف گردید؛ و هم اکنون در حال پیگیری های قانونی آن هستیم.

نظارات درپایان با اشاره به انجام لایروبی کانال‌ها یادآورشد: لایروبی کانال‌های روباز در شهرک مرتبا در حال انجام است، و از ابتدای سال تا کنون تقریبا ۲بار تمام کانال ها لایروبی شده، اما تا وقتی که سیستم فاضلاب شهرک ایجاد نشود هیچ لایروبی در این شهرک به چشم نمی آید.لازم است آبفا برای پایان دادن به این وضعیت غیر بهداشتی ایجاد شده در کانال های شهرک، فکری جهت ایجاد سیستم فاضلاب نماید.