شرایط باد برای برخاستن گرد و غبار در خوزستان فراهم است

خورنا: مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: سامانه جدید گرد و غباری در راه خوزستان نیست ولی شرایط برای برخاستن گرد و غبار مناسب بوده و احتمال تشدید وضعیت کنونی وجود دارد.

محمدرضا آملازاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در شرایط کنونی وضعیت گرد و غبار در خوزستان در حال کاهش غلظت قرار داشته و سامانه جدیدی نیز در کشور عراق تشکیل نشده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ داده محاسباتی برای پدیده گرد و غبار در دست نیست، خاطر نشان کرد: در پدیده گرد و غبار هیچ اطلاعات دقیقی برای پیش‌بینی وضعیت این رویداد وجود ندارد و تنها باید با حدس و گمان در این باره اظهار نظر کرد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان تاکید کرد: در شرایط کنونی نقشه‌های تهیه شده از کشور عراق نشان‌دهنده این است که سامانه جدید گرد و غباری تشکیل نشده ولی شرایط باد برای برخاستن گرد و غبار جدید مناسب و فراهم است.

وی خاطر نشان کرد: از صبح امروز وضعیت گرد و غبار در خوزستان تغییرات زیادی داشته و یک بار روندی کاهش و بار دیگر روندی افزایش پیدا کرده است.

آملازاده تاکید کرد: در نقشه‌های تهیه شده و ماهواره‌ای نیز هیچ تشخیصی از غلظت این جبهه‌های گرد و غباری در دست نیست و به این دلیل در این باره نیز نمی‌توان پیش از وقوع این پدیده اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پدیده گرد و غبار در خوزستان از سال ۱۳۸۴ آغاز و هر ساله این وضعیت تشدید شده و در شرایط کنونی نیز باعث لغو شدن پروازها و تعطیلی مدارس در خوزستان شده است.