یاداشت ارسالی نماینده آستان قدس رضوی در هفتکل :الگو برداری از سیره امام رضا در شرایط کنونی

قال علی ابن موسی الرضا(ع):
*مَنْ زَارَنِی عَلَیَّ بُعْدِ دَارِی وَ مَزَارِی أَتَیْتُهُ یَوْمَ الْقِیَامَهِ فِی ثَلَاثَهِ مَوَاطِنَ حتی أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا : اذا تَطَایَرَتِ الکُتُبِ یَمِیناً وَ شِمَالًا ، وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ ، وَ عِنْدَ الْمِیزَانِ*

*?️یاداشتی از حجت الاسلام ایاسه به مناسبت میلاد امام رضا علیه السلام*

بدین وسیله فرخنده میلاد مسعود و مبارک امام رئوف، سلطان خراسان و نگین ایران زمین هشتمین امام شیعیان مولا امام علی ابن موسی الرضا(ع) را خدمت تمامی ملت شریف ایران بخصوص مردم بزرگوار خوزستان تبریک و تهنیت عرض مینمایم
امید است در ظل توجهات آن امام رئوف ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آسایش ، نعمت و شادکامی گذر ایام نموده و در مسیر پیشرفت و تعالی استوارتر به جلو حرکت نمایند.
سیره ی مبارک امام رضا(ع) علاوه بر رأفت و کرامت ذاتی آن امام معصوم در برخورد با مردم، در مسائل اجتماعی و سیاسی قابل واکاوی و شناسایی است. از جمله در سند ولایتعهدی ایشان این سیره بصورت عالمانه ای نهفته است که از آن سیره و کنش سیاسی- اجتماعی ایشان میتوان برای شرایط حال جامعه و نظام اسلامی الگویی عقلانی و عملی اکتساب نمود.
بالاترین سیره و حکمت ایشان در پذیرش ولایتعهدی که شاید بتوان آن را مهمترین برهان عقلانی ، اخلاقی و خردورزی سیاسی باز تعریف کنیم *همان«ترجیح مصلحت جمعی و عمومی بر مصلحت فردی و شخصی»دانست*.
که از همین نقطه و منظر میتوان برای تحولات امروز جامعه و بایدها و نباید های نظام مقدس اسلامی نظر کرده و راهکارهای منطقی، اسلامی و منسجمی برای برون رفت از وضعیت پیشرو اتخاذ نمود.
متأسفانه باید گفت که یکی از آفت ها و مشکلات امروزه کشور همین عدم در نظر داشتن مصالح جامعه و منافع ملی به شمار میرود. در جایی که منافع شخصی سیاسی ، حزبی و باند بازی ها مانع از تحقق مصلحت عمومی شده اند. این قربانی نمودن مصالح امت اسلامی در پای قدرت طلبی ها و مطامع اهل قدرت امروزه از مبتلایات جامعه اسلامیست تا جایی که برخی مسئولین نظام اسلامی که انتظار میرود طبق سیره اهل بیت علیهم السلام عمل نمایند، <<الخصوص همین الگوی حکومت داری مد نظر و منبعث از سیره امام هشتم(ع)>> ، مشاهده می شود که فرسنگها فاصله وجود دارد.
در شرایط خطیر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی که از جهتی مورد فشارهای ظالمانه بین المللی و استکبار جهانی قرار دارد و از جهت داخلی هم گرفتار ناکارآمدی هایی در حوزه های اقتصادی و معیشتی قرار دارد یکی از راههای گره گشایی وضعیت موجود ، توجه مسئولین اجرایی وتصمیم گیر و البته همگان به کلید واژه مصلحت عمومی و منافع ملی است. در جایی که باید بدون در نظر داشتن منافع شخصی و گروهی و بعضاً سیاسی بازی های ناکار آمد در جهت تحکیم نظام اسلامی و بهبود فضای زندگی ملت ایران اسلامی قدمهای استوار ،رو به جلو و اساسی برداشته شود تا با امید به خداوند سبحان و پیروی از فرامین الهی و اتخاذ الگوهای صحیح حکومت داری از منظر ائمه هدی(ع) و تأسی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جهت نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی از این شرایط بحرانی و تاریخی سرافرازانه عبور نماییم.
ان شاءالله