به میزبانی شرکت عملیات غیرصنعتی؛ برگزاری هفتاد و ششمین جلسه شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی

 

صبح روز سه شنبه ۱۰ تیر۹۹، هفتاد و ششمین نشست شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی با حضور فرماندار و نماینده شهرستان بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران عامل شرکت های پتروشیمی به میزبانی شرکت عملیات غیرصنعتی برگزار شد.

در این نشست که با رعایت پروتکل های بهداشتی و همراه با تست های سلامتی برگزار می شد، راه های ارتقاء سطح همکاری بین صنعت و جامعه شهری بررسی شد و بخشی از اقدامات صورت گرفته از سوی مجموعه شرکت های پتروشیمی در جهت مبارزه با ویروس کرونا نیز مطرح شد.

حبیب آقاجری نماینده شهرستان بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشی از کمبودهای موجود در سطح منطقه اظهار کرد: با وجود تمام اقداماتی که طی سال های اخیر در سطح منطقه انجام شده است که انصافا این خدمات قابل چشم پوشی هم نیست، اما همچنان دارای مشکلات عدیده ای هستیم که رفع آن ها نیازمند یک اقدام بزرگ و عاجل است.

وی ادامه داد: کمک هایی که از سوی شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی صورت می گیرد، نباید باعث کم کاری و چشم پوشی ادارات کل ازنیازهای شهرستان شود و آن ها باید همانند سایر شهرستان ها سهم مردم منطقه را تمام و کمال پرداخت کنند و من به جد پیگیر این موضوع خواهم بود.

بیرانوند فرماندار شهرستان بندرماهشهر نیز در این نشست با اشاره به بودجه مورد نیاز برای تکمیل برخی پروژه های در حال اجرا گفت: تورم، هزینه اتمام یک پروژه را چند برابر کرده و به همین جهت در کنار لزوم توجه ویژه به افزایش اعتبارات، باید روند ساخت پروژه ها نیز سرعت پیدا کند.

وی همچنین توجه همزمان به انجام پروژه های زیرساختی و رفع محرومیت ها را عاملی مهم در ارتقاء سطح رضایتمندی شهروندان دانست.

شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز نگاه مدیران عامل شرکت های پتروشیمی برای رفع نیازهای شهرستان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در موضوعات مختلفی که نیاز به مساعدت شرکت های پتروشیمی بوده، همواره با نگاه مثبت و آغوش باز مدیران عامل روبرو بوده ایم و علاوه بر شورای راهبردی، خدمات مهم دیگری نیز در مواقع اضطراری به منطقه ارائه شده است.

شهیدی نیا نیز با اشاره به اهمیت همیاری ادارات استانی و شهرستانی برای به پایان رساندن پروژه های مختلف، کمک های صنعت پتروشیمی را مکملی بر وظایف ذاتی ادارات دانست.

محسن آتش زمزم مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی  نیز تعریف چند ابر پروژه که باعث برطرف شدن نیازهای اساسی شهروندان می شود را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: در تقسیم بندی بودجه شورای راهبردی باید همواره تعریف چند ابر پروژه را مدنظر داشته باشیم چرا که این پروژها در دراز مدت نیز برای شهر ماندگار می شود و می تواند بخشی از نیازهای اساسی شهرستان را مرتفع کند.

دبیر شورای راهبردی با گلایه از عدم همیاری برخی از ادارات کل در پیشبرد پروژه ها گفت: در تعدادی از پروژه ها با مشکل عدم تامین اعتبار به موقع از سوی ادارات کل روبرو هستیم و تخصیص بودجه از سوی آن ها همزمان با شرکت عملیات غیرصنعتی پیش نمی رود این موضوع باعث می شود که پروژه متوقف شود ویا به کندی پیش برود.

وی همچنین تحویل و نگهداری از پروژه ها را موضوع مهم دیگری دانست و ادامه داد: در برخی از پروژه ها بعد از اتمام ساخت با مشکل تحویل نگرفتن کار از سوی اداره مربوطه روبرو هستیم و حالا سال هاست که با بعضی از پروژه ها با وجود اتمام کار درگیریم که این موضوع باعث ایجاد اشکال در انجام سایر پروژه ها می شود که امیدواریم این مانع نیز با نظارت مسئولین محترم شهری برطرف شود.

گفتنی است که در پایان هفتاد و ششمین نشست شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی میزان و نحوه تخصیص اعتبار برای سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *