آغاز ثبت‌نام ۱۷ رشته کارشناسی پیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اهواز

خورنا:  معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز گفت: ثبت‌نام مقطع کارشناسی پیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۶ دی‌ماه آغاز شده است و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.org  ضمن آشنایی با شرایط و رشته‌های بدون آزمون، نسبت به ثبت‌نام خود برای نیمسال دوم سال‌جاری بهمن‌ماه اقدام کنند.

دکتر رضا رئوفی با تاکید بر این‌که  این نوع پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی پیوسته برای نخستین‌‌بار صورت می‌گیرد و نحوه پذیرش براساس معدل کتبی دیپلم خواهد بود، اظهارداشت: براساس اعلام مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، داشتن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا گواهی پایان دوره پیش‌دانشگاهی نظام جدید متوسطه برای ثبت‌نام در حین دوره الزامی است و داوطلبانی که تا ۳۰ بهمن‌ماه سال‌جاری بتوانند موفق به دریافت گواهی پیش دانشگاهی شوند، ثبت‌نام و ادامه تحصیل آن‌ها بلامانع خواهد بود.
وی با اشاره به این‌که واحد اهواز نیز در ۱۷ رشته کارشناسی پیوسته بدون آزمون دانشجو پذیرش می‌کند، این رشته‌ها را شامل آب و هواشناسی، فقه و مبانی حقوق، جغرافیا (برنامه‌ریزی روستایی و شهری)، روانشناسی (صنعتی سازمانی و کودکان استثنایی)، زمین‌شناسی، ژئومورفولوژی، شهرسازی، علوم اقتصادی (اقتصاد نظری)، فیزیک، مهندسی کشاورزی (آب و زراعت و اصلاح نباتات)، مهندسی متالورژی (سرامیک)، شیلات، محیط زیست و مرتع و آبخیزداری اعلام کرد.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در خصوص نحوه انتخاب رشته نیز گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.org نسبت به انتخاب چهار رشته/شهر از یک مجموعه اقدام کنند و انتخاب‌های مجدد آن‌ها از سایر مجموعه‌های امتحانی نیز محدودیتی ندارد.
رئوفی افزود: ثبت‌نام کاردانی پیوسته و ناپیوسته نیز از طریق سایت آزمون همچنان ادامه دارد.
وی در ادامه خاطرنشان‌کرد: داوطلبان پس از انتخاب رشته و تأیید آن در سایت باید کد پیگیری را دریافت کرده و تا زمان اعلام نتایج آن را نزد خود حفظ کنند. پذیرش دانشجو در این دوره تنها برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۲-۹۱ معتبر بوده و پذیرفته‌شدگان امکان ثبت‌نام با تأخیر در نیمسال‌های بعدی را نخواهند داشت.

مرجع / ایسنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس خیلی خوبه ولی اگه درخصوص اینکه اگرکسی مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی نداشته باشد و بخواهدبرای حقوق ثبت نام کند بیشترتوضیح داده میشدبهتربودیک سوال چرانمیشودثبت نام انجام شودودروس پیش دانشگاهی با بقیه دروس پاس شود؟