آغاز ‌تحصیل ۱۱ هزار دانش‌آموز بهبهانی

خورنا : علی فاکر صبح امروز در آیین جشن شکوفه‌ها در دبستان معلم این شهر اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی و روز جشن شکوفه‌ها، بهار طبیعت انسان و روز کاشته شدن دانه‌های علم در زمین آموزش و پرورش است تا در آینده‌ای نزدیک درختانی با میوه‌های شیرین به جامعه اسلامی تحویل داده شود.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی ادامه داد: تأثیر‌گذارترین دوره تعلیم و تربیت، دوران ابتدایی است و اگر دانش‌آموزی در این دوران به خوبی رشد کند تا آخرین روزهای دانشگاه نیز در مسیر تربیت باقی می‌ماند.
رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان افزود: شکوفه‌های امسال ما در سال تحصیلی جدید با اجرای سیاست‌های جدید آموزش و پرورش و تک‌نوبته شدن اکثر مدارس ابتدایی، شرایط خوبی برای تحصیل علم خواهند داشت.
وی با اشاره به اهمیت حضور والدین دانش‌آموزان کلاس اولی و اول راهنمایی همراه دانش‌آموزان در جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها ادامه داد: با توجه به این که کلاس اولی‌ها، اولین حضور خود را در مدرسه تجربه می‌کنند حضور والدین به ویژه مادر به کاهش استرس و اضطراب نوآموزان، آشنایی و انس گرفتن آنها با محیط مدرسه و معلمان کمک شایانی می‌کند.
فاکر تصریح کرد: به والدین توصیه می‌شود در مورد لباس نوآموزان و دانش‌آموزان کلاس اول راهنمایی از نظر پوشش و نظافت دقت لازم را به عمل آورند علاوه بر این که حتما در کیف دانش آموز وسایل بهداشتی شخصی مثل لیوان، حوله و … قرار دهند و از این طریق به آنها رعایت بهداشت فردی را آموزش دهند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز بهبهانی در مقطع ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود ۱۱ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در بهبهان به تحصیل بپردازند.
رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان ورود دانش‌آموزان سال اول ابتدایی به مدارس را حائز اهمیت خواند و اضافه کرد: خاطره روزهای اول مدرسه برای ابد در ذهن دانش‌آموزان باقی مانده و در صورت مثبت بودن این تاثیرات بر روند موفقیت دانش‌آموز در ادامه تحصیلات او در سال بعد نیز تاثیرگذارخواهد بود.
وی با اشاره به اجرای طرح مهر در مدارس بهبهان، افزود: در آستانه بازگشایی مدارس طرح مهر در مدارس و مراکز آموزش عالی بهبهان در راستای آماده‌سازی فضاهای آموزشی برای حضور دانش‌آموزان اجرا می‌شود.
فاکر خاطرنشان کرد: در قالب کمیته‌های مختلف آموزش و پرورش بهبهان برنامه‌ریزی آغاز سال تحصیلی را انجام داده است.
وی افزود: کمیته‌های ساماندهی نیروی انسانی، فضا، تجهیزات، پشتیبانی، اجرائی، توجیه و تبلیغ فعالیت خود را برای شروع سال تحصیلی جدید انجام داده‌اند.
رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان ادامه داد: تمام مدارس سطح شهرستان بهبهان آماده حضور دانش‌آموزان شده و کمبودهای موجود در مدارس با همکاری اداره نوسازی مدارس، طرح هجرت سه و اداره آموزش و پرورش برطرف شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *