مدیرکل مدیریت بحران خوزستان: کنترل مراسمات تشیع و عروسی با اقناع سازی مردم امکان پذیر است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: شاید نتوان برگزاری مراسم تشیع و عروسی را در استان به صفر رساند اما می‌توان آن‌ها را با اقناع سازی مردم کنترل کرد.

به گزارش خورنا امید بن‌ عباس عصر امروز هشتم تیرماه در هفدمین نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا گفت: هر خدمت الکتروینک می‌تواند نقش به سزایی در کاهش تجمعات و جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا ایجاد کند.

وی عنوان کرد: تقسیم بندی کارمندان بانکی در دو نوبت صبح و عصر با هماهنگی شورای هماهنگی بانک‌ها، اجرای نوبت دهی تلفنی و اینترنتی در مراکز پیشخوان دولت و مراکز خدماتی می تواند به کاهش تجمعات کمک کند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در ادامه ضمن اشاره به وظیفه سنگین فرمانداران در کنترل بیماری کرونا در شهرستانها گفت: شاید نتوان برگزاری مراسم تشیع و عروسی را به صفر رساند اما می‌توان آن‌ها را کنترل کرد و با اقناع سازی این امر را میسر کرد.

بن عباس ادامه داد: در چند نوبت گذشته که اقدام به تعطیلی شهرهای قرمز کردیم این کار اثر بخشی زیادی از خود نشان نداد و با توجه به این که تعطیلی‌ها می‌تواند تاثیرات منفی اقتصادی بر اصناف و دیگر مشاغل وارد کنند ما باید از روش‌های دیگری برای کاهش تجمعات و جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا استفاده کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان پیگیری مصوبات نشست های ستاد کرونا را بسیار مهم خواند و افزود: مصوبات به صرف ابلاغ بی فایده است و ضرورت دارد تا اجرایی شوند تا نتیجه لازم حاصل شود.

بن عباس همچنین به شلوغی‌های آزمایشگاه‌های خصوصی در برخی شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و از مسئولان خواست که این مساله را پیگیری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پایان گفت: حداقل پنج کمیته بهداشت و درمان، اجتماعی و انتظامی، اقتصادی و تامین کالا، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و بازرسی و ارزیابی لازم است که ذیل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تشکیل شود و این کمیته‌ها باید با بررسی وضع موجود گزارش‌های میدانی و دقیق را به ستاد ارایه دهند تا بر مبنای این گزارش‌ها تصمیمات لازم گرفته شود.