آمار مبتلایان به کرونا در بهبهان از ۱۰۰۰ نفر عبور کرد

خبرگزاری خورنا |

دکتر قدرت الله شاکری نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان ضمن اعلام ابتلای قریب به ۱۰۰۰ نفر به بیماری کرونا از آغاز شیوع این ویروس خاطر نشان کرد: متاسفانه طی دو هفته گذشته شاهد افزایش چشم گیر آمار مبتلایان و تعداد فوتی ها در شهرستان بهبهان بوده ایم که دلیل ابتلای اکثریت این بیماران عدم استفاده از ماسک بوده است.

شاکری نژاد خاطر نشان کرد طبق تحقیقات به عمل آمده متاسفانه ۷۰ درصد از مردم بهبهان از ماسک و وسایل حفاظت فردی استفاده نمی کنند که تداوم این بی توجهی قطعا می تواند فاجعه های بزرگ تری را به بار آورد.

وی در ادامه افزود اگر ۷۰ درصد مردم بهبهان از ماسک استفاده کنند پیش بینی می کنیم طی ۷ تا ۱۰ روز آینده شاهد فروکش کردن این موج باشیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان ضمن اشاره به وضعیت قرمز در بهبهان تاکید کرد حدود ۶۰ درصد از ظرفیت بیمارستان های بهبهان در حال حاضر جهت مداوای بیماران کرونایی اختصاص داده شده که این حجم از بستری بیماران، کادر پزشکی و پرستاری را به ستوه آورده که انتظار می رود مردم عزیز ضمن درک شرایط موجود جهت کاهش فشار بر کادر درمانی نهایت مراقبت های فردی را انجام دهند.

شاکری نژاد درباره آخرین وضعیت کارکنان بخش های درمانی مبتلا به کرونا گفت: خوشبختانه ۵۰ درصد از این کارکنان با دستیابی به بهبودی کامل به محل کار خود بازگشته و به مردم خدمت رسانی می کنند و سایر کادر درمانی مبتلا در حال سپری کردن دوره نقاهت هستند./بهبهان نو