فراخوان عمومی فرصت های سرمایه گذاری در تأسیسات آبی سازمان آب و برق خوزستان

سازمان آب و برق خوزستان برای اولین بار فرصت های سرمایه گذاری در تأسیسات آبی خود را به فراخوان عمومی خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری خورنا به نقل از روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان، مدیریت گردشگری و مهندسی عمومی از فراخوان عمومی در آینده نزدیک جهت اعلام شرایط واگذاری طرح های گردشگری پیرامون منابع و تأسیسات آبی سازمان آب و برق خوزستان خبر داد.
محمد امین ایزدجو گفت: استفاده از ظرفیت های عظیم مغفول مانده سدها، منابع و تأسیسات آبی در حوزه گردشگری آبی، توسعه و ترویج صنعت گردشگری استان را در بر خواهد داشت و این امر می تواند آحاد مردم جامعه را از مواهب آن بهره مند سازد که همانا افزایش اشتغال، رونق اقتصادی، امنیت و رفاه اجتماعی است. بر این اساس، در خرداد ماه سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین وزارت نیرو و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به امضا رسید که براساس آن شرایط سرمایه گذاری با هدف توسعه و ترویج گردشگری پیرامون منابع و تأسیسات آبی تسهیل گردیده است.
ایزدجو افزود: مطالعات ارزیابی و امکان سنجی گردشگری در مستحدثات سازمان که برای سال¬های متمادی بدون استفاده مانده بود توسط تیم کارشناسی مجموعه مدیریت گردشگری و مهندسی عمومی به انجام رسیده و برای برخی از آن¬ها نیز طرح توجیهی شامل مطالعات فنی و اقتصادی تهیه و تدوین شده است و برخی دیگر نیز در حال آماده سازی هستند که پس از طی مراحل اداری به صورت فراخوان¬ عمومی اعلام خواهند شد.
وی تصریح کرد: هدف سازمان آب و برق خوزستان تثبیت جایگاه آب در توسعه گردشگری با رویکرد تنوع بخشی به بهره برداری از منابع آب و شناسایی و معرفی ظرفیت¬های گردشگری و تفریحی در منابع و تأسیسات آبی و پیرامون آنها و همچنین تشویق و ترغیب سرمایه گذاران بخش غیردولتی در این زمینه و افزایش رقابت پذیری در صنعت گردشگری آبی است.
مدیریت گردشگری و مهندسی عمومی سازمان آب و برق خوزستان همچنین گفت: در محدوده استان خوزستان عرصه¬هایی پیرامون منابع و تأسیسات آبی وجود دارد که در اختیار سازمان آب و برق خوزستان هستند. بدین وسیله از کلیه سرمایه گذاران و متقاضیان در این حوزه دعوت به عمل می¬آید ایده¬ها و طرح¬های خود در خصوص گردشگری مرتبط با آب را در این فراخوان¬ها مطرح نمایند. بدیهی است سازمان پس از بررسی طرح¬های قابل اجرا با رعایت ضوابط زیست محیطی، حفاظت و حریم بانی و میراث فرهنگی، مجوز لازم جهت سرمایه گذاری در این حوزه جذاب را به متقاضیان اعطاء خواهد نمود.
در پایان ایزدجو گفت: ما معتقدیم سرمایه گذاری در این بخش با توجه به ظرفیت¬های بالای منطقه، گزینه¬ای مطمئن و سودآور برای سرمایه¬گذاران حوزه گردشگری خواهد بود.