فرماندار هندیجان : از پایداری آب شرب ۲۴ روستا در هندیجان خبر داد

به گزارش خورنا فرماندار هندیجان از مراحل پایانی عملیات اجرایی راه‌اندازی تاسیسات و حفر چاه ویژه تامین آب شرب پایدار ۲۴ روستای این شهرستان خبر داد.

علی بویری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برخی از روستاهای هندیجان با مشکل کمبود آب روبه رو هستند افزود: مهمترین مشکل این روستاها مربوط به افت فشار آب در طول شبانه روز است.

وی ادامه داد: این روستاها در روز ۲ تا سه ساعت از آب برخوردار هستند که با پیگیری استاندار خوزستان، رفع مشکل آب شرب این مناطق در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی تاسیسات آبرسانی دریهک هندیجان از سال ۱۳۸۴ آغاز شد، گفت: این پروژه در سال ۹۵ با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد که در نهایت با پیگیری‌ صورت گرفته قرار است با تکمیل آن مشکل آب ۲۴ روستای هندیجان برطرف شود.

فرماندار هندیجان ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان برای تکمیل این پروژه ۲۵ میلیارد ریال اعتبار درنظرگرفته تا این تاسیسات وارد مدار شود.

وی اضافه‌کرد: با حفر ۲ چاه در منطقه داربهاره بیش از سه هزار متر مکعب آب در طول شبانه روز از طریق خط لوله ۳۵ کیلومتری به تاسیسات دریهک منتقل می‌شود.

بویری، با اشاره به اینکه پنج هزار متر مکعب از آب مورد نیاز این روستاها از تاسیسات چم خلف‌عیسی با استفاده از ظرفیت خطوط انتقال آسک و کارون تامین خواهد شد، گفت: مراحل اجرایی آبرسانی به ۲۴ روستای هندیجان در حال انجام است که هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

پیش از این نیز فرماندار هندیجان نسبت به وضعیت آب آشامیدنی این شهرستان با توجه به کاهش دبی رودخانه زهره در فصل گرما هشدار داده بود.

بر اساس این گزارش ۷۰ درصد آب آشامیدنی شهرستان هندیجان از رودخانه زهره تامین می‌شود که با برداشت بیش از اندازه در بالا دست باعث شده تا هندیجان با مشکلات جدی تامین آب شرب روبه‌رو شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *