با حضور بیوک ملکی شاعر نام‌آشنای شعر نوجوان کشور:

ششمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان کانون گتوند برگزار شد

ششمین نشست انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری گتوند «آینه‌های ناگهان» با حضور بیوک ملکی شاعر، نویسنده و تصویرگر کتاب کودکان و نوجوانان کشور در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خورنا و به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان این نشست در ابتدا با معرفی بیوک ملکی نویسنده کتاب‌های «ستاره باران»، «بر بال رنگین کمان»، «پشت یک لبخند»، «کوچه دریاچه‌ها»، «از هوای صبح»، «در پیاده رو»، «باز با باران»، «بیا بگیر سیب را»، «مترسک عاشق بود»، «چرا تو سنگی»، «بوق سگ» و …، توسط سکینه ظهراب زاده مربی ادبی و مسئول انجمن ادبی شاعران نوجوان کانون گتوند آغاز شد.

در ادامه ۸ نوجوان عضو این انجمن، ۱۰ فایل صوتی شعرخوانی خود را با هدف نقد و بررسی این آثار به اشتراک گذاشتند.

بیوک ملکی میهمان ویژه این نشست در نقد و بررسی آثار این نوجوانان گفت: نوجوانان برای نوشتن اشعار موزون می‌بایست اشعار شاعران کلاسیک به‌خصوص دو بیتی سراهایی چون باباطاهر را که تأثیر زیادی در تقویت حس شنیداری و آشنایی با اوزان شعری دارد؛ به‌خوبی مطالعه کنند.

او برای تقویت کلام شاعرانه در اشعار به نوجوانان شرکت‌کننده در این نشست تأکید کرد: استفاده از آرایه‌های ادبی، واج آرایی، تکرار، تضاد، عاطفه، اندیشه و سایر آرایه‌های ادبی بسیار ضروری است.

نویسنده کتاب «مترسک عاشق بود» در ادامه همچنین به موسیقی بیرونی در اشعار موزون اشاره کرد و یادآور شد: در خلق و نوشتن اشعار سپید، باید به موسیقی درونی به‌عنوان یک از ارکان مهم توجه ویژه شود.

گفتنی است: ششمین نشست انجمن شاعران نوجوان مرکز کانون پرورش فکری گتوند «آینه‌های ناگهان»، با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی، جمعی از کارشناسان و مربیان فرهنگی و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، مسئول انجمن ادبی “آینه‌های ناگهان” و اعضای انجمن ادبی کانون گتوند برگزار شد.