معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بندر ماهشهر مصوبات ستاد مقابله با کرونا را تشریح کرد

 

با دستور بیرانوند فرماندار بندر ماهشهر در جلسه ستاد مقابله با کرونا که در روز یکشنبه یکم  تیر ماه برگزار شد، عادل عکرش معاون سیاسی اجتماعی تا پایان وضعیت فوق العاده مسئول نظارت و پیگیری بر اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا در شهرستان شد و در همین راستا در گفتگو با خبرنگار خورنا برخی از این مصوبات را تشریح کرد:

تا آخر تیر ماه در شهرستان حالت فوق‌العاده اعلام شد و کلیه ادارات سازمانها و صنایع باید اولویت اول خود را اجرای مصوبات این ستاد قرار بدهند

در راستای عملیاتی شدن مصوبات ستاد مقرر شد قرارگاه مقابله با کرونا سه روز در هفته با حضور نمایندگان تام الاختیار فرمانداری (معاون سیاسی اجتماعی)، دادستان، شهرداری، اداره کل بنادر و دریانوردی، سازمان منطقه ویژه، شرکت عملیات غیرصنعتی ،ناحیه مقاومت نیروی انتظامی ،اتاق اصناف، شورای بخش در شبکه بهداشت تشکیل جلسه دهد.

دهیاران میبایست در جهت تامین و توزیع بسته‌های آموزشی ،ماسک و سایر اقلام بهداشتی در بین روستاییان اقدام نمایند. همچنین این کار در روستاهای فاقد دهیاری با نظارت فرمانداری انجام خواهد شد.

کلیه شهرداری ها میبایست در جهت تامین و توزیع بسته‌های آموزشی، ماسک و سایر اقلام بهداشتی در بین مناطق محروم و حاشیه نشین با نظارت فرمانداری اقدام نمایند.

شبکه بهداشت نسبت به توزیع هدفمند ماسک و اقلام بهداشتی بین خانواده های بیماران کرونایی و نظارت بر اجرای صحیح قرنطینه خانگی اقدام نماید.

برگزاری کلیه مراسمات شادی و عزاداری بصورت تجمع تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و با متخلفین برخورد جدی صورت خواهد گرفت

شهرداری ها نسبت به بستن ورودی‌های آرامستانها اقدام نمایند

توضیح مهم: متولیان فرد متوفی (عادی و کرونایی) باید برای اخذ مجوز تدفین به نیروی انتظامی مراجعه نموده و پس از معرفی حداکثر ۱۰ نفر جهت شرکت در مراسم تشییع با همراهی و نظارت مامورین نیروی انتظامی مراسم تشییع را برگزار نمایند. در صورت مشاهده هرگونه تخلف و بافرد متولی برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

کلیه شهرداری ها تا پایان وضعیت فوق العاده ملزم به راه اندازی واحد مقابله با بیماری کرونا جهت هرگونه همکاری با ستاد مقابله با بیماری کرونا می باشد.

سازمان منطقه ویژه پتروشیمی و شبکه بهداشت و درمان جهت تسریع در راه اندازی آزمایشگاه تخصصی تشخیص بیماری کرونا و صدور مجوزات لازم اقدام نمایند .

تا پایان حالت فوق‌العاده در سطح شهرستان از ورود افراد بدون ماسک به کلیه ادارات و سازمان‌ها، نهادها، بانک ها، اداراه کل بنادر و دریانوردی، پایانه، صنایع دولتی و خصوصی و فروشگاه های بزرگ ممانعت به عمل خواهد آمد. شهرداری‌ها نیز موظف به نصب بیلبورد و بنرهای اطلاع رسانی در این زمینه می باشد.

اداره صمت و اتاق اصناف موظف به بازدید از کلیه واحدهای صنفی می باشند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفین برخورد گردد.

شرکت پخش فرآورده نفتی جهت بازدید از کلیه پمپ بنزین ها و جایگاه های سی ان جی اقدام نمایند.

با توجه به تداوم تعطیلی آموزشگاه ها ادارات آموزش و پرورش و فنی حرفه ای موظف به بازدید از آموزشگاه ها و در صورت تخلف برخورد با متخلفین می باشند.

معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری جهت مدیریت فضای فرهنگی و همراهی بیشتر مردم تمهیداتی جهت استفاده از ظرفیت بزرگان، فعالین اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد بیاندیشد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از عوامل موثر در افزایش تعداد بیماران برگزاری مراسمات شادی و عزاداری بصورت تجمع فراوان مردم بوده که از مردم عزیز انتظار میرود در این زمینه هشدارها را جدی گرفته و دستورالعمل های بهداشتی اعم از فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.