پیگیری یک موضوع / عملیات اصلاح شبکه و انشعابات خانگی، از نگاهی دیگر

خورنا – فرزاد شعبانی

مدتی پیش خبرگزاری خورنا ویدئو کلیپی از مشکلات پیرامونی عملیات اصلاح شبکه و انشعابات خانگی شهر رامشیر و معضلات ناشی از تخریب آسفالت خیابانها و معابر شهری را تهیه و منتشر ساخت.
به گفته شرکت آبفا، فرسودگی شدید برخی خطوط انتقال آب و نیاز به تعویض، ترمیم و بهسازی آنها، انجام چنین عملیاتی را ضروری کرده بود و قطعا با پایان یافتن هر فاز آن، مشکل آب خانگی بخشی از شهر حل می شد.
پس از آن نیز به بررسی بازخوردهای مثبت و منفی پروژه پرداخته شد.
این عملیات ۲۳ کیلومتری با پیمانکاری شرکت پارس یادآوران جنوب، در کنار معضلاتی که به آنها اشاره شد، توانسته است بخشی از مشکل آب شرب و افت فشار خانگی در مناطق هدف را مرتفع کند.
برخی از شهروندان از بهبود کیفیت آب و برطرف شدن بوی نامطبوع آن خبر داده‌اند؛ برخی دیگر نیز که از قطعی‌های مکرر گلایه داشتند، از برقراری ۲۴ ساعته آب خانگی ابراز رضایت کردند.
اما دلایل عمده تاخیر در عملیات و اصلاح معابر شهری چه بود؟
چگونه یک شرکت دارای رتبه ۱ با سوابق کاری بزرگ و برجسته، در رامشیر به مشکل برخورد و پروژه‌اش با تاخیر روبرو شده است؟
برای پاسخ به این سوال، باید سراغ نفر اول شرکت پارس یادآوران جنوب را گرفت؛ مهندس بهروز کریمیان!

مهندس کریمیان در گفتگویی با خبرگزاری خورنا، دلیل اصلی طولانی شدن پروژه و مشکلات پیرامونی آن را عدم اجرای تعهدات مالی و موارد غیرمترقبه دانست.

وی ضمن عذرخواهی از مردم رامشیر بعلت مشکلات پیش آمده گفت: در این عملیات هسته مرکزی شهر و بیش از هزار انشعاب تعویض شد و اگر هزینه‌ها به موقع و طبق قرارداد تامین می‌شد، بخش زیادی از مشکلات رخ نمیداد.

کریمیان افزود: در کنار مسائل مالی، مواردی مثل بروز اغتشاشات آبان، نوسانات دلار و تعطیلات طولانی مدت کرونایی نیز مزید بر علت شد تا پروژه با تاخیر مواجه شود.