استاندار خوزستان: هشت شهر استان در شرایط قرمز کرونا قرار دارد/ برای اعمال محدودیت‌های جدید دانشگاه باید پیشنهاد دهد

استاندار خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر هشت شهر استان از لحاظ کرونا در شرایط قرمز و مابقی شهرها وضعیت زرد یا نارنجی دارند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی عصر امروز شنبه ۳۱ خرداد در حاشیه نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز شرایط شهرهای مختلف استان بررسی شد و‌ به این نتیجه رسیدیم که شرایط در حال حاضر پایدار است و تعداد بیماران و بستری‌ها و نیز فوتی‌های ناشی از کرونا هیچ افزایش یا کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به قبل پیدا نکرده است.

وی افزود: البته این شرایط نه خیلی خوب و نه بدتر از قبل است؛ تنها به مقدار جزئی بهتر شده است؛ فکر کنم در حال گذر از پیک کرونا هستیم و این می‌طلبد که مردم با خود مراقبتی‌های بیشتر ما را در عبور هرچه سریعتر از پیک این بیماری کمک کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر هشت شهر استان از لحاظ بیماری کرونا در شرایط قرمز و مابقی شهرها وضعیت زرد یا نارنجی دارند که براین اساس تصمیم گرفته شد مساجد شهرهای زرد در ساعات نماز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز باشند.

شریعتی ادامه داد: همچنین در این جلسه بنا شد دانشگاه علوم پزشکی اهواز اگر در رابطه با شهر خاصی، محدودیتی در نظر دارد پیشنهاد دهد که تا الان هیچ پیشنهادی در این زمینه به دست ما نرسیده است.

وی خاطر نشان کرد: سلامت مردم خط قرمز ماست و معیشت مردم هم بر ذمه ما قرار دارد و در شرایط فعلی باید این نکات را حتما مدنظر خود قرار دهیم.

استاندار خوزستان یادآور شد: از آنجایی که تجمعات یکی از عوامل اصلی انتقال ویروس کرونا هستند لذا باید از برگزاری هرگونه مراسم ترحیم، عروسی، شادی و سایر تجمعات در استان جلوگیری شود.

شریعتی در ادامه ضمن تاکید بر کنترل و مدیریت هرچه بیشتر وسایل نقلیه عمومی گفت: اگر قرار باشد که محدودیت‌های جدیدی را در استان ایجاد کنیم باید این محدودیت‌ها به صورت جامع و کامل و به صورت شهر به شهر باشد زیرا گاهی اوقات اتفاق افتاده که ما ادارات و بازارهای رسمی را تعطیل می‌کنیم ولی در بازارهای غیر رسمی و محلی تجمعات به وجود می‌آید.

وی بیان کرد: فعلا پیش‌بینی‌های ﺍﭘﯿﺪﻣﯿﻮﻟﻮﮊﯾﮏ به ما می‌گوید که در حال گذر از پیک هستیم و در یک یا دو هفته آینده شرایط را مجددا بررسی می‌کنیم، اگر این پیش بینی درست باشد که حرکت رو‌ به جلو را ادامه می‌دهیم و گرنه عقب گرد خواهیم کرد و با صلاح‌ دید اساتید فن، یکسری محدودیت‌های جدید را اعمال می‌کنیم.

استاندار خوزستان در پایان ضمن اشاره به شایعه پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی اهواز مبنی بر قرنطینه ۲۸ روزه خوزستان گفت: تاکنون هیچ پیشنهاد رسمی از سوی مراجع فنی و علمی و نیز دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این خصوص دریافت نشده است و اگر هم در آینده پیشنهادی داده شود آن را بررسی کرده و مطابق با قانون و سیاست‌های ستاد ملی کرونا اعمال می‌کنیم.