نظافت عمومی در آبادان آغاز شد

خورنا : آیین روز نمادین نظافت عمومی ساعتی پیش با حضور فرماندار آبادان، رئیس اداره محیط زیست آبادان و جمعی دیگر از مسئولان و رژه خودروهای خدماتی شهرداری آبادان  اعم از کامیون، خودروهای حمل زباله و لودر در ورودی شهر و ابتدای جاده اهواز آغاز شد.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، معاون شهردار آبادان در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: چهار روز از سال به عنوان روز نظافت عمومی در سراسر استان خوزستان تعیین شده و امروز  ۳۰ شهریورماه نیز نخستین روز نظافت عمومی امسال است.
عبدالرضا دیدار ادامه داد: در همین راستا همه ظرفیت‌‌ها، نیروهای خدماتی، ماشین‌آلات و امکانات شهرداری‌ها در همه شهرهای استان برای نظافت عمومی شهرها بسیج شده‌اند.
وی با اشاره به نامگذاری چهار روز در سال باعنوان نظافت عمومی توسط استانداری، افزود: قصد داریم از ظرفیت همراهی مردم در پاکسازی و نظافت مناطق مختلف شهر کمک بگیریم و چهره شهر را در آستانه فصل بازگشایی مدارس دگرگون کنیم.
معاون شهردار آبادان ادامه داد: البته آموزش شهروندی نباید مختص به روزهای نظافت عمومی باشد و همیشه باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: امروز در روز نظافت عمومی ورودی شهر و مناطق مختلف هدف به‌ویژه مخازن جمع آوری زباله مورد پاکسازی و بهسازی جدی قرار می‌گیرد.
دیدار در ادامه با اشاره به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در خصوص جلب مشارکت مردم در روز نظافت عمومی گفت: مردم با حضور در کنار نیروهای شهرداری، دهیاری و سایر دستگاه‌های دولتی در شهر منطقه و خیابان خود را تمیز و پاکیزه می‌کنند.
وی با اشاره به تقسیم‌بندی آبادان به سه منطقه شهرداری اضافه کرد: هر کدام از مناطق سه‌گانه آبادان با بررسی‌های به‌عمل آمده یک محل را برای نظافت عمومی در ۳۰ شهریورماه انتخاب کردند.
معاون شهردار آبادان افزود: در همین راستا کوی کفیشه، سلیچ شرقی و کوی قائم ایستگاه چهار ذولفقاری از جمله مناطق هدف در روز نظافت عمومی هستند.
وی با اشاره به اعزام خودروهای خدماتی به مناطق هدف بیان کرد: خودروهای خدماتی به همراه پرسنل شهرداری امروز تا پایان وقت اداری خدمات شهری از جمله رنگ‌آمیزی، جمع‌آوری محل‌های دپوی زباله، توزیع کیسه‌های زباله و … را در دستور کار خود دارند.
دیدار افزود: روز نظافت عمومی شامل نظافت ادارات توسط پرسنل هر اداره نیز می‌شود که به موازات نظافت عمومی شهر، روز نظافت عمومی در سطح اداره نیز در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اهمیت پاکسازی و بهسازی فضای شهری،گفت: امیدواریم شهروندان در راستای حفظ نظافت عمومی شهر همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.