چرا رئیس جمهور می خواهد در صحن علنی بهارستان صحبت کند؟

خورنا: اینها سرفصل کش مکش های یارانه ای این روزها بین دولت و مجلس است.کش مکش هایی که افکار عمومی را نگران کرده و باعث شده با اضطراب و نگرانی اخبار یارانه ای را دنبال کنند تا ببینند داستان گرانی ها و فاز دوم هدفمندی چه خواهد شد؟

ماجرای فاز دوم هدفمندی اما، از همان روزهای تحویل قانون دیرهنگام بودجه به مجلس آغاز شد.بودجه ای که به گفته مجلس هشتمی ها کلی گویی بود و به جزئیات فاز دوم هدفمندی یارانه ها نپرداخته بود.

بعد از آن بود که تنش ها بین مجلس و دولت شدت گرفت.دولت خلاف قانون مجلس، ۲۸ هزار تومان مابه التفاوت یارانه نقدی را به حساب گروهی از سرپرستان خانوار واریز کرد و پیامک انصراف برای عده ای فرستاد تا به این ترتیب اولین قدم در اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی را بر خلاف میل مجلس بردارد.

این اقدام دولت اعتراض وکلای ملت را در پی داشت تا جایی که علی لاریجانی ، رئیس مجلس دست به قلم شد و برای مقام معظم رهبری نامه ای گلایه آمیز درباره هدفمندی یارانه ها نوشت.

خلاصه که بعد از تصویب بودجه از مجلس اصرار برای اجرای فاز دوم هدفمندی بود و از دولت انکار!حالا اما ماجرا برعکس شده است.رئیس جمهور از ۵ برابر کردن یارانه نقدی سخن می گوید و مجلس از آثار سوء تورمی در نتیجه این کار .این بار از دولت اصرار است و از مجلس انکار!تا سرگردانی های یارانه ای همچنان ادامه دار شود.

ظاهرا مصوبه قانونی مجلس مبنی بر ممنوعیت اجرای فاز دوم قانون یارانه ها هم نتوانسته باعث انصراف دولت از اجرای این قانون شود و آنگونه که وزرای اقتصاد و صنعت و تجارت خبر داده اند مباحث مربوط به فاز دوم قانون هدفمندی در دولت در دست بررسی است.

حالا حتی رئیس جمهور نیز که به سختی در مجلس حاضر می شد و خاطره آخرین حضورش در مجلس در جلسه سوال برای نمایندگان چندان دلچسب نبود و جلسه سوال چیزی جز توهین و استهزا نصیب نمایندگان نکرد، این بار خود در نامه ای خواستار حضور در مجلس و سخنرانی در صحن علنی مجلس شده است.

خبر ارائه نامه‌ای توسط رئیس‌ دولت دهم به هیئت رئیسه را عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرده و گفته: احمدی‌نژاد در این نامه خواستار حضور در خانه ملت شده است.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا نماینده همچنین در این خصوص گفت: رئیس‌جمهور نامه‌ای به هیئت رئیسه نوشته و خواستار حضور در مجلس برای ارائه توضیحاتی درباره مسائل جاری کشور و طرح مسائل کلی شده بود.

وی افزود: قرار بود رئیس‌جمهور این هفته در خانه ملت حضور یابد ولی با نامه‌ای که امروز به دست هیئت رئیسه رسید، حضور رئیس‌جمهور در خانه ملت به تعویق افتاده است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: هیئت رئیسه این موضوع را بررسی می‌کند تا زمانی را برای حضور احمدی‌نژاد در پارلمان تعیین کند.

به این ترتیب به نظر می رسد ، محمود احمدی نژاد که این روزها در همه سخنرانی ها و گفت و گو های تلویزیونی با شور و هیجان شرکت می کند از مقصرین مختلف مشکلات اقتصادی رونمایی می کند و دولت را از هر گونه خطا و اشتباه عاری می داند، این بار خود عزم رفتن به بهارستان را دارد تا سخنان خود را این بار در صحن علنی مجلس و در مقابل نمایندگان تکرار کند.

هر چند که حضور در مجلس حق رئیس جمهور است و چنین درخواست هایی کاملا قانونی است اما با توجه به اصرار دولتی ها درخصوص اجرای فاز دوم هدفمندی و تشکیل جلسات اجرای فاز دوم هدفمندی در هیات دولت، به نظر می رسد محمود احمدی نژاد قصد دارد بهارستان نشین ها را قانع کند تا به اجرای فاز دوم هدفمندی رضایت دهند.

به گزارش شفاف،البته، لطف‌الله فروزنده، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تایید کرده است که احمدی‌نژاد خواستار حضور در جلسه علنی مجلس و ارائه گزارشی اقتصادی به نمایندگان است تا این احتمال قوت بگیرد.

حالا باید منتظر ماند و دید هیات رئیسه چه زمانی را برای حضور محمود احمدی نژاد در بهارستان نهم درنظر می گیرد و چه آینده ای برای فاز دوم هدفمندی رقم خواهد خورد؟