در گفتگوی ویژه خبری:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز: پاسخ بداخلاقی ها را در زمان مناسب خواهیم داد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پاسخ بداخلاقی ها را در زمان مناسب خواهیم داد اما اکنون وظیفه ما خدمت رسانی است و به مردم اطمینان می‌دهیم که در هر جای استان کوتاهی ملاحظه شود ورود خواهیم کرد.

به گزارش خورنا دکتر فرهاد ابول نژادیان در برنامه شب گذشته گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: ادعای مطرح شده در خصوص گم شدن ۱۱ هزار نمونه کرونا در خوزستان را تکذیب می کنم، چنین چیزی وجود ندارد و هیچ نمونه ای مفقود نمی شود، ممکن است نمونه ای قابلیت و استاندارد لازم برای انجام تست را نداشته باشد و ابطال شود اما اینکه نمونه ای مفقود شود امکان ندارد.

وی ادامه داد: پاسخ بداخلاقی ها را در زمان مناسب خواهیم داد اما اکنون وظیفه ما خدمت رسانی است و این اطمینان را به مردم می دهیم که در هر جای استان احساس کنیم کوتاهی وجود دارد، ورود می کنیم، همان طور که به این دلیل برخی از مدیران را عزل کردیم چرا که مراکز نمونه گیری آن ها دچار اشکالاتی بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: تعداد نمونه گیری های خوزستان معادل جمعیت ۲۲ میلیون نفر است یعنی اگر ۵ میلیون نفر خوزستانی را در یک کفه ترازو و ۲۲ میلیون نفر از استان‌های دیگر را در کفه دیگر ترازو قرار دهیم، میزان تست‌های انجام شده در این  استان‌ها با خوزستان برابری می‌کند.

ابول نژادیان یادآور شد: میزان بروز بیماری در استان ما بالاست، خوزستان دیرتر از سایر استان ها وارد پیک بیماری شد و در حال حاضر در این مرحله قرار داریم که اگر تعداد نمونه گیری ها زیاد نبود موارد بستری و فوتی ما چند برابر امروز بود.

وی ضمن اشاره به عدم رعایت شاغلین بازارچه های محلی به پروتکل های بهداشتی گفت: متاسفانه همچنان مراسمات عروسی و عزاداری با تعداد زیاد در استان برگزار می شود که از مردم خواهش می کنم در صورت برگزاری این مراسم ها، با حداقل تعداد میهمانان و رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: انجام تست راهکار مناسبی برای جلوگیری از مرگ و میر زیاد است لذا به همین دلیل به دنبال افزایش تست در استان هستیم.

ابول نژادیان در پایان گفت: افرادی که باید قرنطینه خانگی شوند باید به قرنطینه پایبند باشند؛ بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد برخی از افراد که نیاز به بستری ندارند و تعهد به قرنطینه خانگی می‌دهند، پایبند به قرنطینه خانگی نیستند در حالی که رعایت قرنطینه خانگی می‌تواند از گسترش بیماری جلوگیری کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • احسان الان وضعیت استان فوق العاده بحرانیه بطوریکه نیمی از مبتلایان در خوزستان هستن مسئولین مربوطه هیچ گونه تصمیمی جهت بهبود شرایط موجود تصمیم به اتخاذ ندارن اینجوری پیش بره فاجعه رخ میده
  • ضامن مردم دسته دسته دارن بر اثر کرونا از بین میرن اونوقت رییس علوم پزشکی آقای ابو نژاد دارن خط و نشون میکشن واسه کسایی ک بداخلاقی کردن باهاش وای بر ما که این مدیر علوم پزشکی خوزستانه وای