امنیت و سلامت شهروندان شهرستان رامشیر در شرایط بحرانی کرونا، بازیچه انگیزه‌های شخصی

خورنا- فرزاد شعبانی

در شرایطی که کشور درگیر مبارزه با ویروس کرونا است و این بیماری در رامشیر سیر صعودی به خود گرفته و شبکه بهداشت و درمان از یافتن مکانی مناسب، مشخص و متمرکز برای ایجاد مرکز تشخیص و غربالگری کرونا ویروس عاجز مانده بود خانواده‌ی عامری (دکتر احمد عامری و برادران) در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کمک های مومنانه و مقابله با این بیماری مرگبار بصورت خیرانه و کاملا رایگان حسینیه مرحوم حاج سلطان عامری که روبروی مرکز شبکه بهداشت نیز می‌باشد را با فضای مناسب در اختیار شبکه بهداشت و مدافعان سلامت شهرستان قرار می دهند؛
اما درست در آستانه افتتاح این مکان به عنوان مرکز تشخیص و غربالگری کرونا ویروس در شهرستان، متاسفانه عده ای با انگیزه‌های شخصی و متضاد با منافع عمومی و فرمایشات مقام معظم رهبری بر کمک مومنانه، اقدام به جلوگیری و متوقف کردن این پروژه درمانی-تشخیصی میکنند.

جالب اینجاست که این افراد خود را راس گروه‌های جهادی می نامند، ماسک تولید میکنند و در ظاهر و در فضای مجازی خود را دلسوز مردم هم نشان می دهند!

اشخاصی که خود حتی ساکن شهرستان رامشیر نیستند و متاسفانه اقدام به تهدید کادر بهداشت، تحریک و جو سازی و تشویش اذهان عمومی ،جنگ روانی علیه شبکه بهداشت می کنند و امنیت جانی و سلامت جامعه را به بازی گرفته و منافع شخصی خود را بر این مهم ترجیح می دهند.

متاسفانه همکاری و تخلف ارگانی مشخص با این جریان تنگ نظر دیده میشود؛ ارگانی که خود ذی نفع می باشد و باید بزودی در سازمان بازرسی پاسخگوی تخلف آشکار خود باشد.

حال از فرماندار شهرستان رامشیر به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس شهرستان رامشیر
و دادستان شهرستان رامشیر به عنوان مدعی العموم
و ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامشیر تقاضا و استدعا می شود که پیگیر حل این مشکل، برخورد با این افراد و همچنین تامین امنیت سلامت جامعه و شهروندان رامشیر شوند.

متاسفانه این جریان با تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب و تحریک تحت عناوین مختلف اقدام به برهم زدن سلامت روانی جامعه کرده و به موج سازی پرداخته اند که در ذیل به چند نمونه اشاره می شود:

۱- بهانه هتک حرمت حسینیه!
مساجد و حسینیه ها نخستین پایگاه های همیشگی مردمی در تمامی شرایط بحرانی بوده و هستند بعنوان مثال در رابطه با کرونا ویروس در مرقد مطهر علی بن مهزیار در اهواز شاهد تولید ماسک و توزیع بسته های معیشتی و هرگونه خدمت رسانی دیگر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و خدمت به مردم بودیم.

۲- پخش بیماری در محله!
این مکان مرکز تست و تشخیص و غربالگری بیماری بوده به عبارتی بیماری در این مکان بستری نخواهد شد.

این مرکز به عنوان پایگاه تشخیص و غربالگری بوده و با اجرای پروتکل های سختگیرانه سازمان بهداشت به صورت مرتب گندزدایی و ضدعفونی خواهد شد.

مرکز جدید تست و تشخیص و غربالگری کرونا ویروس در مکان حسینیه حاج سلطان عامری دارای فضای کاملا مناسب سالن انتظار بزرگ و مجزا با تهویه هوا و رعایت پروتکل ها شامل
اتاق نمونه گیری کاملا مجزا،
اتاق پزشک و استراحت مجزا برای کادر درمان و مدافعان سلامت، سرویس بهداشتی (دستشویی و روشویی) مجزا
سرویس روشویی مجزا برای مراجعه کنندگان
و امکانات لازم جهت سلامت و رفاه هر چه بیشتر شهروندان عزیز و مدافعان خط مقدم سلامت است.

در پایان انتظار است دستگاه های مسئول برای بر طرف کردن حواشی ایجاد شده توسط این افراد هرچه سریعتر ورود کرده و زمینه بر پایی این مرکز یا اختصاص مرکزی برای نمونه گیری با خفظ شان و کرامت شهروندان را فراهم کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • غلامحسین حیدری باسلام...هیچ وقت ب آبادی شهرمان فکرنکردیم..یک دست ک هیچ.دودست هم نبودیم،ماهیت واقعی مادرانتخابات ورای معلوم شد،اجنبی پرست ایم..اون چندنفربومی خیلی معدودوکم ک نیمچه پستی گرفتندهم بجای خدمت ب مردم شهربااجانب حزب شدندوبرعلیه ما..هرشخصی ک بنظرمااعتراض داشته بگویدتاثابت کنیم.ک فرماندارغیربومی دستورمساعدت وحل مشکلات طرح داران رامیدهدویک بومی کارشکنی میکند.سوداشتغال وتولیدطرح ویاحسینه ی حاج عامری راما رامشهریهاوحومه میبریم اماعده ای کمرهمه رابریدندوباتملق دنبال منافع وپست بالاترهستندوفکرمیکنندهوویت آنان رونشده..فرماندارودادستان قصوری ندارند.کارشکنی ازجای دیگراست..خداکندتغییراتی باوکیل جدیدهرچه سریعترانجام شودوگرنه این حکایت ادامه دارد......یاحق