فرماندار شوش، مردود بحران‌های چند سال اخیر است

فرماندار امتحان خود را پس داده و به نظر می‌آید که در پیشگاه مردم شریف شوش نمره‌ قبولی دریافت نکرده است.

در ایام کرونا، شوش، شهری که آوازه جهانی بودن آن به فراسوی دنیا می‌رسد، با سوءمدیریت مواجه شده و با شهرهایی با جمعیت چندبرابری خودش، در میزان مبتلایان و شیوع و بروز کرونا در رقابت است.

در اینجا گاه نقدهایی که به مردم می‌رود که هرچند صحیح باشند ولی از مسئولیت و دینی که بر گردن مدیران است نمی‌کاهد، چراکه مشکل اصلی شوش مدیریت غیرمنسجم و ناکارامد به گواه نتایج آن در سیر چند سال گذشته است.

در زمانی که شاهد حمله سیل به مناطق بالادست شوش بودیم و روستاهای شوش نیاز به سیل بند داشت حضور پراکنده فرماندار در مکان‌هایی غیرمرتبط با سیلاب و عدم پیشگیری کامل از بحران سوال برانگیز بود که توجیه مدیریتی در زمان بحران نداشت و چندین مرتبه به مدیری که ارتباطی با جوانان و دانشجویان شهرستان ندارد، با نامه‌ها و اظهاراتی در فضای مجازی صدایمان را به وی رساندیم.

آنگاه که دست بی‌رحم سیل بر صورت مزارع محرومین و مستضعفین روستاهای مظلوم شوش کوبید و مردم شوش ‌را آواره کرد، فرماندار چکمه‌پوش در میدان حاضر شد، آن‌هم وقتی که مردم جهادی و جوانان مومن شهر به میدان ریخته و سیل بندها را بنا می‌کردند. به راستی حضور یک مدیر بدین شکل ستودنی بود ولی به شرط آن‌که پیش از آن نیز عاقبت اندیشی می‌کرد. البته حضور نیروهای مردمی و جهادی کف میدان در ساخت سیل‌بند و همینطور توزیع گسترده کمک‌های مردمی توسط این نیروها آبروی این شیوه مدیریت را خرید.

در جریانات و مصائبی که برای کارکنان شرکت نیشکر هفت تپه پیش آمده بود، هرچند که نقد جدی به سازمان خصوصی سازی و نماینده پیشین داشتیم ولی کارآمدنبودن فرماندار شوش و پاسخگو نبودن او به کارگران و عدم حضور مستمر در جمعیت‌ها و اعتراضات کارگری بعنوان ناظر بر عملکرد دستگاه‌های شهرستان، به وضوح قابل مشاهده بود اما پرواضح است که این رفتار را باید از یک مدیر انقلابی و دلسوز انتظار داشت.

این‌روزها نیز که کرونا بیشترین آسیب را به همشهریانمان وارد کرده است، با وجود اینکه شاهد اعمال محدودیت جدی برای کنترل شرایط و اوضاع وخیم بهداشتی شهرستان نیستیم، این عدم مقابله صحیح با شرایط بحرانی و تداوم عدم کنترل یا نشان از دغدغه مند نبودن مدیریت آن‌ دارد و یا نامتناسب بودن این شیوه مدیریت برای شهرستان که هردو گواه و شاهدی متقن بر صحت نقدهای جوانان شهرستان شوش است.

نکته‌ای که باید به فرماندار شهرستان شوش متذکر شد این است که شیوه مدیریت ناصحیح برای یک شهرستان جهانی کارگشا نخواهد بود و باید مدیریت علمی و کاردان برای رفع مشکل اشتغال، حل مشکلات بهداشت و سلامت، گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی اعمال شود و ایشان یا باید چاره‌ای بیاندیشد و یا شهر را به مدیری مدبر واگذار کند و اگر اینگونه عمل نکند انتظار داریم نماینده کنونی و جوان شوش از حق نظارت و تفحص خود بر عملکرد ضعیف، ناتوان و ناکارامد ایشان استفاده کرده و با همکاری مدیران استانی چاره‌ای کارا و اثربخش بیندیشد.

 

دانیال اسلامی‌پناه
قائم مقام اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کشور
فعال دانشجویی اهل شوش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *