حضور نماینده ویژه معاونت وزارت بهداشت در شهرستان هندیجان

به گزارش خورنا و به نقل از  روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان امروز جمعه ۲۳ خرداد ۹۹ دکتر محمد اسماعیل مطلق مشاور و نماینده ویژه معاونت وزارت بهداشت به همراه دکتر سید محمد علوی، سرپرست مرکز بهداشت استان و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مهندس همایون امیری مدیر گروه بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان حضور یافتند و با هدف تحلیل شاخصها و وضعیت بیماری کرونا با دکتر داود رئیسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان هندیجان، مهندس پرویز جوانمردی رئیس مرکز بهداشت شهرستان و مسولین واحدهای مرکز بهداشت تشکیل جلسه دادند.

در این جلسه دکتر رئیسی گزارشی از اقدامات و عملکردهای انجام شده تا به امروز در مقابله با ویروس کرونا در شهرستان هندیجان ارائه کرد و بیان داشت: با رفع محدودیتها در سطح جامعه با افزایش موارد بیماری مواجه شدیم که در تلاش هستیم در کنار آموزش و بالابردن سطح آگاهی جامعه به همراه بالا بردن تعداد نمونه گیریها و شناسایی موارد مثبت و قرنطینه خانگی آنان چرخه انتقال بیماری را قطع کنیم و بیماری را در شهرستان کنترل کنیم.

دکتر مطلق در این نشست عنوان کرد: اصول و موارد بهداشتی در سازمان ها، ادارات و خصوصا شهروندان باید رعایت شود، باید بیماری کرونا رو در کنار سایر بیماریها قرار دهیم و اقدامات بلند مدت و همیشگی را برای مقابله با این بیماری برنامه ریزی و اجرا کنیم، استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی مداوم دست‌ها و عدم حضور در اماکن پر رفت و آمد از مهمترین اقدامات تایید شده در مقابله با این بیماری میباشد.

دکتر علوی نیز در صحبتهای خود اظهار داشت: بیماری کرونا واکسن و همچنین درمان اختصاصی ندارد و تنها راه مقابله با آن پیشگیری است. یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در شرایط آزاد میتواند تا ۴۵۰ نفر را آلوده کند درحالی که اگر تحت کنترل و مراقبت باشد این تعداد به نزدیک ۲/۵ نفر میرسد که نشان از اهمیت بالای اقدامات پیشگیرانه در کنترل این بیماری دارد.

وی افزود: در شهرستان هندیجان موارد مثبت و مرگ بیماران کمتر از نصف میزان استانی میباشد و تعداد تستهای گرفته شده نسبت به جمعیت از متوسط استانی بالاتر است، با این حال از متوسط کشوری پایین تر هستیم که درنتیجه باید تلاش برای انجام نمونه گیری از موارد مشکوک بیشتر شود. در پایان این نکته را متذکر میشوم که بیماری کرونا هست و تا زمان نامعلومی و شاید برای همیشه در کشور و دنیا حضور دارد و تنها با رعایت اصول بهداشتی که استفاده از ماسک اصلی ترین آنهاست میتوانیم از ابتلای خود و دیگران به کرونا جلوگیری کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *