نماینده خرمشهر: وزیر نفت به تعهد استخدام نیروهای بومی در خوزستان عمل کند

خورنا: نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: وزیر نفت در رابطه با استخدام ۵۰ درصد نیروهای بومی در استان خوزستان وعده‌هایی داده بود که متأسفانه تاکنون محقق نشده است.

عبدالله سامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: وزیر نفت در رابطه با استخدام ۵۰ درصد نیروهای بومی در استان خوزستان وعده‌هایی داده بود که متأسفانه تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: علاوه بر اینکه نیروهای بومی استان در بخش‌های نفتی خوزستان به‌کار گرفته نشدند نسبت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز در این خصوص کم‌لطفی شده است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه در آینده‌ای نزدیک مجدداً آزمون استخدامی وزارت نفت برگزار خواهد شد، از وزیر نفت خواهشمندیم در راستای وعده‌ پیشین خود و استخدام ۵۰ درصد نیروهای بومی استان خوزستان اقدامی مؤثر کند.

* خوزستان روی نفت خوابیده است

وی اضافه کرد: البته وزیر به زیرمجموعه خود دستور داده اما آنهایی که باید کار را به سرانجام می‌رسانده‌اند سهل‌انگاری کرده و این مهم را انجام نداده‌اند.

سامری همچنین عنوان کرد: استان خوزستانی که خود بر روی نفت خوابیده نمی‌تواند از امکانات آن ‌بی‌بهره برده و حتی در بحث اشتغالزایی نیز محروم و بی‌نصیب هستند.

* گزینش وزارت نفت کجاست؟!

وی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر بیان کرد: مسئولان نفت بدانند که در این استان بسیاری از جوان‌های خوزستانی با برخورداری از مدارک تحصیلی بالا و در رشته تحصیلی مرتبط با نفت بیکار بوده و جویای شغل هستند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه گزینش وزارت نفت کجاست، اظهار کرد: امیدواریم در خصوص این مشکلی که به معضل در استان خوزستان تبدیل شده اقدامی عاجل و در خور شأن صورت گیرد.