صادرات PET ایران ۳ برابر شد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به ثبت رکوردهای جدید تولید و فروش داخلی محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات با هدف تأمین نیاز صنایع تکمیلی از افزایش سه برابری صادرات PET در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ خبر داد.

سیدرضا قاسمی‌شهری امروز (دوشنبه، ۱۹ خردادماه) در مجمع سالانه این شرکت درباره آخرین وضع تولید و فروش محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در سال ۹۸ گفت: سال گذشته حدود یک میلیون و ۱۴۰ هزار تن انواع محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در پتروشیمی شهید تندگویان تولید شده است.

وی با اعلام اینکه سال ۹۸ بالاترین میزان تولید محصولات از زمان راه‌اندازی این مجتمع پتروشیمیایی بوده است، افزود: در چهار ماه سال ۹۸ امکان تولید بیش از یکصد هزار تن محصول در این مجتمع پتروشیمی فراهم شد، به‌طوری که مهرماه پارسال رکورد تولید حدود ۱۰۹ هزار تن محصول به ثبت رسید.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با بیان اینکه همچنین در پنج ماه سال ۹۸ تولید با بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی مجتمع پتروشیمی رقم خورد، اظهار کرد: برنامه شرکت پتروشیمی تندگویان افزایش تولید با هدف تأمین نیاز صنایع داخلی و تکمیل زنجیره‌های ارزش در سال جهش تولید است.

قاسمی‌شهری با اشاره به فروش و صادرات بیش از ۶۱۸ هزار تن محصول در بازارهای داخلی و بین‌المللی گفت: میزان فروش داخلی محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در سال ۹۸ حدود ۵۷۳ هزار تن بوده که بالاترین میزان فروش داخلی از سال ۹۴ بوده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش سه برابری صادرات محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ تأکید کرد: پارسال حدود ۴۶ هزار تن محصول به بازارهای جهانی صادر شد که حدود سه برابر مدت مشابه سال ۹۷ است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با بیان اینکه جهش صادرات محصولات پتروشیمی پس از تأمین کامل نیازهای داخلی و ثبت رکورد بالاترین میزان فروش به صنایع تکمیلی داخلی انجام شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در صورت تأمین خوراک مورد نیاز امکان ثبت رکوردهای جدید تولید، فروش داخلی و صادراتی فراهم شود.

قاسمی‌شهری با تاکید بر اینکه مهم‌ترین برنامه این شرکت پتروشیمی متنوع‌سازی سبد تولید محصولات و عرضه گریدهای جدید با هدف بی‌نیازی از واردات و تامین خوراک صنایع تکمیلی پتروشیمی داخل کشور است، تصریح کرد: با همکاری واحدهای بازرگانی و پژوهش و فناوری زمینه متنوع‌سازی سبد تولید محصولات فراهم شده است.

در مجمع پس از قرائت گزارش عملکرد هیئت مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفندماه سال ۹۸ و نظر حسابرس و بازرس قانونی ‌شرکت، صورت‌های مالی تصویب و به پیشنهاد هیئت مدیره مقرر شد از ۶۳۷ ریال سود محقق شده هر سهم، ۴۱۰ ریال معادل ۶۴ درصد ‌سود برای هر سهم توزیع شود. ‌

بر این اساس، سهامداران حقیقی از ۱۵ تیرماه با مراجعه به شعب بانک تجارت و ارائه اصل و تصویر کارت ملی و اعلام کد سهامداری و ‌صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها با تکمیل فرمی در سربرگ شرکت و ارسال آن به امور سهام می‌توانند نسبت به دریافت سود ‌سهام اقدام کنند. سود سهامداران حقوقی نیز از طریق واریز به حساب بانکی از ۱۵ شهریورماه به بعد در مهلت قانونی پرداخت خواهد شد