گرد و غبار خوزستان را فرا گرفت

خورنا: گرد و غبار شدید همراه با تندباد از ساعاتی پیش شهرهای خوزستان را درنوردیده است و به این دلیل کاهش دید افقی در بسیاری از شهرهای خوزستان رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، وزش بادهای شدید در شهرهای خوزستان از صبح امروز نوید اتفاقی غیر از باران را می‌داد و بار دیگر پس از غیبت چند ماهه بار دیگر حضور گرد و غبار در شهرهای خوزستان احساس شد و معضل گرد و غبار گریبان شهرهای استان را گرفت.

بر این اساس در شهرهای شمالی خوزستان به ویژه شهرستان شوش، دزفول و شوشتر شدت این گرد و غبارها بیشتر بوده است.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان شوش در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان تاکید کرد: گرد و غبار از ساعاتی پیش وارد شهرستان شوش شده است و به این دلیل دید افقی کاهش یافته است.

علی سعدی ادامه داد: در شرایط کنونی دید افقی در شوش ۴ هزار متر کاهش یافته و به شش هزار متر طولی رسیده است و روندی کاهشی نیز دارد.

بر اساس این گزارش در دیگر شهرهای خوزستان نیز کاهشی دید افقی وجود دارد و به این دلیل احتمال تعطیلی مدارس در شهرهای مختلف خوزستان به ویژه در تایم عصر وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، این گرد و غبارها از صحاری شمالی کشور عراق و عربستان وارد خوزستان شده است و در حال استقرار در استان است و شهرستان شوش به دلیل نزدیکی و داشتن مرز مشترک با کشور عراق همیشه بدترین شرایط را در پدید گرد و غبار دارد.