زنگ شکوفه‌ها در آبادان نواخته شد

خورنا : سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان صبح امروز در مراسم آغازین سال تحصیلی جدید در مدرسه فرهنگیان آبادان اظهار داشت: زنگ غنچه ها،شکوفه‌ها و جوانه ها قاصد خبر سال تحصیلی جدیدی به دانش‌آموزان است.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، حبیب‌الله رمضانی افزود: این کار به‌منظور حضور با شور و نشاط دانش آموزان در مدارس انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: زنگ غنچه‌ها در ۳۰ شهریور ماه ویژه دانش‌آموزان اول ابتدایی و زنگ جوانه‌ها ویژه دانش آموزان اول راهنمایی نواخته خواهد شد.
سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان اضافه کرد: در سوم مهرماه به‌عنوان اولین روز بازگشایی مدارس نیز برای دیگر دوره‌های تحصیلی زنگ مهر نواخته می‌شود.
وی با بیان اینکه سال تحصیلی مدارس ابتدایی و راهنمایی هم‌زمان با سراسر کشور در آبادان و خرمشهر آغاز شد، گفت: مدرسه در روزهای اول برای کودکی که تمام وقت خود را به بازی و استراحت گذرانده ممکن است خسته کننده باشد به همین دلیل چند هفته طول می‌کشد تا او به وضعیت جدید خو بگیرد.
رمضانی ادامه داد: برخورد آرام و مهربانانه والدین می تواند کمک فراوانی در سازش دادن کودک با وضعیت جدید داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه مدرسه هرگز به تنهایی نمی‌تواند از عهده آموزش و پرورش دانش آموزان برآید و همه کمبودها را جبران کند، گفت: نمی‌توان از خانواده و واحدهای دیگر غیر از مدرسه سلب مسئولیت کرد و بار سنگین تعلیم و تربیت را تنها بر دوش معلمان و اولیای مدرسه نهاد.
سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان در پایان با آرزوی سال تحصیلی جدید برای مقاطع دبستان شهری و روستایی آبادان افزود: خانواده‌ها و کادر اموزشی مدارس باید رابطه و تعامل تنگاتنگی در راستای ارتقای سطح علمی و آموزشی فرزندان خود داشته باشند.