بی آبی مختص غیزانیه نیست، به فریاد لبِ تشنه روستاهای باغملک برسید

تیتر زدند که ‌نفت غیزانیه به ونزوئلا رسید آب کارون به غیزانه نرسید. نفت پیشکش، آب کارون‌به اصفهان رسید و آب رودخانه ابوالعباس به روستاهایی در دو کیلومتری اش نمی رسد. رودخانه ابوالعباس همان روخانه دائمی است که از مال آقا و رباط می گذرد و سالانه پذیرای هزاران گردشگری است که همه افسوس یک ماه زندگی در کنار آن را می خورند اما در اینجا، دهها روستا از شهرستان باغملک، علی الخصوص روستاهایی که در حاشیه رودخانه دایمی ابوالعباس اند به شدت از مشکل بی آبی رنج می برند.
حوزه های منگشت، هپرو، صیدون، میداوود، قلعه تل و خصوصا روستاهای
چلچلک، مله، آرزو، لالب، گنبد، چغاسرخک، دره نی، گودانجیر، شهرک، لاکم، جولر، کولر، آبریزک، شمس آباد، کوشکدره، کله پیر، منگنان،آبگندو، بارانگرد، دره بنیاب، چل سرخ، و طلاور تنها بخشی از روستاهایی هستند که هنوز تابستان شروع نشده با مشکل جدی کم آبی و بی آبی دست و پنجه نرم می کنند.
این درحالی است که هنوز برنج کاری در این مناطق شروع نشده،که در آن صورت هم باید منتظر مشکلاتی به مراتب بزرگتر باشیم.
پر واضح است که اگر مدیرانِ آبِ شهرستان، دستشان از لحاظ اعتبار و امکانات پر باشد قطعا مشکلات را می دانند و در جهت رفع آنان تلاش می کنند. فرماندار محترم و مدیران آب شهرستان، بارها و بارها این مشکلات را به گوش مسئولین بالادستی رسانده اند. بنابراین حالا دیگر، گره این مسئله بغرنج تنها به دست مسئولان استانی و کشوری باز می شود. تا قبل از شروعِ اعتراضات مردمی آستین همت بالا بزنند و چاره ای بیندیشند چرا که هم اینک جوانان مطالبه گر شهرستان باغملک استارت این اعتراض را زده اند و به زودی، با کسب مجوز تجمع اعتراض آمیز، به شیوه ای دیگر صدایشان را به گوشِ مسئولین امر می رسانند.

سیستم لوله کشی آبِ اکثر این روستاها فرسوده اند، ظرفیت لوله های آبِ روستای چلچلک که بالغ بر هفتصدخانوار است زمانی نصب شده اند که این روستا تنها صدخانوار داشت، روستای مله روزی نیم ساعت آبِ بی کیفیت و غیربهداشتی دریافت می کند، روستای آرزو با فاصله پنج کیلومتر هنوز سیستم آبرسانی لوله کشی ندارد وهفته ای یک تانکر آب دریافت می کند. تعدادی از منبع ها پمپ آب‌شان یا سوخته یا جوابگو نیست یا مدام در حال تعمیرند، اما با وجود شبکه ی فرسوده در حکم آفتابه خرج لحیم است‌.

انشعابات غیرمجاز هم حکایت دیگریست.
آبدارانی که۱۰ماه حقوق نگرفته اند انگیزه ای برای کار ندارند.
بعد از این همه مرثیه که خدمتتان خواندیم انتظار می رود که مسئولین محترم استانی، صدای العطش این مردم رنجدیده و محروم را بشنوند و پیش از شروع فصل تابستان به داد این مردم برسند.

 

علی ذکوی/ فعال فرهنگی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *