معاون وزیر بهداشت: احتمال افزایش نسبی تعداد بیماران کرونایی در خوزستان/ دید و بازدیدهای عید فطر باید به صفر برسد

معاون کل وزارت بهداشت گفت: اگرچه عدد R یعنی تعداد افرادی که از یک نفر مبتلا می‌شوند به طرز قابل توجهی در خوزستان کاهش پیدا کرده است ولی هنوز این رقم بالا یک می‌باشد و در چندین روز آینده احتمال افزایش نسبی در تعداد بیماران کرونایی در استان خوزستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز ایرج حریرچی امروز یکشنبه چهارم اردیبهشت ۹۹ در حاشیه جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در جمع خبرنگاران گفت: برخلاف روند نزولی بیماری کرونا در کشور بعضی از استانها از جمله خوزستان به دلیل اینکه دوره اپیدمی در آنها دیرتر آغاز شده است ما شاهد یک روند افزایشی هستیم.

وی افزود: البته با اقدامات بسیار مناسبی که در استان خوزستان صورت گرفته این روند افزایشی اکنون کنترل شده و عدد R یعنی تعداد افرادی که از یک نفر مبتلا می‌شوند به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده است ولی هنوز این رقم بالا یک می‌باشد و در چندین روز آینده احتمال افزایش نسبی در تعداد بیماران کرونایی در خوزستان وجود دارد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: رعایت حداکثری فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی با حداقل تاثیر‌گذاری در معیشت و اقتصاد مردم، افزایش تست برای کشف بیماران در مراحل اولیه بیماری و جدا سازی سریع آنها از اجتماع و نیز افزایش تست‌گیری از افرادی که احتمال تماس آنها با بیماران می‌رود از جمله تصمیماتی بود که در این جلسه گرفته شد.

حریرچی ضمن اشاره به آمادگی بالای بیمارستانهای خوزستان برای رسیدگی به بیماران کرونایی گفت: وضعیت فعلی خوزستان اگر چه نسبت به چند هفته گذشته افزایشی است ولی هنوز مقدار کمی از متوسط کشوری بالاتر است و در حد استانهای با شیوع متوسط می‌باشد.

وی در پایان عنوان کرد: از مردم فهیم و متمدن خوزستان می‌خواهیم که ارتباطات خانوادگی، قومی و عشیره‌ای را که فاقد تاثیرات اقتصادی هستند مثل مراسم های عزا و عروسی و دید بازدیدهای عید فطر را در این دوران به صفر برسانند تا مقامات سیاسی استان بتوانند بازگشایی‌های اقتصادی تاثیرگذار در معیشت مردم را به حداکثر برسانند.