نماینده دادستان: چرا اقساط سازمان خصوصی سازی را پرداخت نکردید؟/ مدیرعامل هفت تپه: به تو ربطی ندارد!

جزئیات جدید از دادگاه علنی ۲۱ متهم کلان ارزی(از جلسه دوم) به شرح زیر است:

حسین سرتیپی که پیش از این وکالت پرونده #حسین_فریدون برادر رئیس جمهور را بعهده داشته، بعنوان وکیل #امید_اسدبیگی گفت: #ارز_بی_کیفیت به آقای اسدبیگی دادند!/ نماینده دادستان: اسدبیگی با سود حاصله از فروش همین ارز بی کیفیت، هفت تپه را خرید!

نماینده دادستان: فساد ارزی طی ۴ مرحله اتفاق افتاده: اول، اقدام در مرحله ثبت سفارش ارز، دوم تأمین ریال، پول به ریال تبدیل شود؛ سوم، مرحله خروج ارز؛ چهارم، رفع تعهدات ارزی. در هر چهار مرحله تخلفات گسترده صورت گرفته است.

یکی از متهمین اصلی این پرونده، مرتضی شهیدزاده رئیس صندوق توسعه ملی است اما پرونده وی به دادگاه ارسال نشده است. قاضی مسعودی مقام خطاب به نماینده دادستان گفت: باید پرونده آقای شهیدزاده را همزمان ارسال می کردید.

نماینده دادستان گفت: پرونده مرتضی شهید زاده در حال تکمیل است و ظرف یک هفته دو هفته آینده به دادگاه ارائه خواهد شد.

قاضی: در صورتیکه متهمین درخواست کتبی ارائه کنند جهت حضور آقای شهیدزاده در جلسات دادگاه تا قبل از ارسال پرونده وی، دادگاه او را احضار می کند.

نماینده دادستان: آقایان اسدبیگی و رستمی، محل أخذ و سوراخ ارز دولت را پیدا کردند. قصد آنها از همان اول، غارت بیت المال بود. با هدف غارت آمدند ارز گرفتند نه با هدف واردات.

نماینده دادستان: آقای اسدبیگی با برخی مدیران بانک مرکزی ارتباط برقرار کرد. فقط به آقای سجاد ۸۰۰ سکه رشوه پرداخت کرد.

نماینده دادستان: اسدبیگی بخشی از ارز دریافتی را به کمک جواد بصیرانی به وون کره تبدیل کرده و از این طریق کالاهای مصرفی لوکس شرکت های ال جی و سامسونگ و … را وارد کشور کرده و به قیمت ارز آزاد می فروختند! (یعنی با دلار ۳،۴ هزار تومنی که برای نیشکر دریافت می کردند این کالاهای لوکس را به قیمت ارز آزاد(۱۰ تا ۱۵ هزار تومان) به مردم می فروختند!)

وکیل اسدبیگی: ارزی که به آقای اسدبیگی داده شد ارز بی کیفیت بود!

نماینده دادستان: ارز بی کیفیت بود؟ از سود حاصله فروش همین ارز بی کیفیت، آقای اسدبیگی هفت تپه را خرید! شما می گویید بی کیفیت بود؟! آقای قربانعلی فرخزاد با سود حاصل از فروش همین ارز بی کیفیت، ماشین سازی تبریز را خرید؟!

نماینده دادستان: آقای اسدبیگی، حاکمیت را تحت فشار قرار می داد. میگفت چند میلیارد دارم؛ می توانم با آنها پول برق را بدهم یا حقوق کارگران را! اینگونه حاکمیت را در دو راهی قرار می داد.(منظور فراهم کردن زمینه تجمعات کارگری)

نماینده دادستان: چرا اقساط سازمان خصوصی سازی را پرداخت نکردید؟ چرا حاکمیت را تحت فشار قرار دادید؟ شما با پول حاصل از فروش ارز در بازار هفت تپه را خریدید!

اسدبیگی: به تو ربطی ندارد ….

قاضی: چنانچه متهم و وکیل نزاکت جلسه را رعایت نکنند از دادگاه اخراج می شوند.

نماینده دادستان: بخشی از اقدامات مجرمانه متهمین، جعل اسناد بود. جعل مهر و فاکتور.

اسدبیگی: آقای قاضی من خوشحالم که پرونده ام دست شما افتاده؛ آوازه ای که شما دارید … قاضی: من هیچ آوازه ای ندارم! اگر دفاع مستند و مستدلی دارید بفرمائید.

مجتبی کحال زاده: این وضعیت ارزی را آقای جهانگیری در کشور بوجود آورد و مملکت را گرفتار کرد ما را هم گرفتار کرد. اخلال گر اصلی اسحاق جهانگیری است. چرا وی را به دادگاه نمی کشانید که این بلا را سر مملکت آورد؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس اینها اگر. متهم فساد اقتصادی. هستند. حکمشان. معلوم هست. یعنی اعدام. اما. اعدامی. چرا لباس. زندان تنش. نیست چقدر. پشتش. گرم هست که. پر. دادگاه. جرأت دارد. به نماینده دادستان. بگوید. به تو ربطی. نداره. اکبر طبری. که. معاون اجرایی. قوه. قضایی. بود. جر أت نکرد چنین گستاخی کند. چرا. آفتابه دزد هارو. با قل زجیر. به دادگاه. میارن. آقا زادها رو. با کت و شلوار. ال سی. من. خلاصه. که. تماشایی. پایان این. ماجرا. ببینیم. پنجه عدالت آنقدر. قوی. هست. گه کمر. مفسدین و فساد را. با هر. نسبتی. و انتسابی. در هم. بشکند و خیانتی. که اینها. به. خون شهدای انقلاب. و جنگ. تحمیلی و مدافعان. حرم. کرده اند. را. تقاص. بگیرد