برنج در بازار هندیجان کمیاب شد

خورنا: مدیر اداره صنعت و تجارت هندیجان از کمبود برنج وارداتی در بازار شهرستان خبر داد.

خالق شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا، اظهارکرد: ذائقه مردم هندیجان به استفاده از برنج وارداتی هندی عادی کرده و در حال حاضر با کمبود شدید برنج در بازار مواجه هستیم.

وی افزود: از مسوولان استان انتظار داریم سهمیه‌ای برای واردات برنج به شهرستان هندیجان اختصاص دهند. اگر چه در این روزها سهمیه برنج داخلی به ما اختصاص داده شده اما به دلیل عدم تمایل مصرف‌کنندگان به خرید و مصرف این نوع محصولات، برای جذب این سهمیه اقدامی انجام ندادیم.

مدیر اداره صنعت و تجارت هندیجان عنوان‌کرد: در خصوص بقیه اقلام شامل گوشت قرمز و مرغ مشکلی وجود ندارد. در حال حاضر حدود یک‌ماه است که قیمت این ۲ قلم اساسی ثابت باقی‌مانده است.

شعبانی ادامه‌داد: هر کیلو مرغ کشتار روز ۵۲۰۰ تومان و هر کیلو گوشت گوساله بدون استخوان با ۱۰۰ گرم چربی، ۱۸ هزار تومان است و قیمت این اقلام از یک‌ماه گذشته تاکنون تغییری نداشته است. در حال حاضر اتحادیه صنف گوشت گوساله درخواست افزایش قیمت گوشت قرمز را داشته اما هنوز تغییری در قیمت ایجاد نشده است و گوشت را با همان قیمت موجود به بازار عرضه می‌شود.

وی گفت: هر کیلو شکر نیز از ماه محرم تاکنون با قیمت ۱۵۰۰ تومان ثابت مانده اما در زمینه روغن مایع با مشکل افزایش قیمت رو به رو هستیم؛ البته این مشکل سراسری است و روز به روز قیمت‌ها افزایش می‌یابند.