رئیس آتش نشانی اهواز خبر داد:

انجام ۵ عملیات اطفا حریق طی ۲۴ ساعت در اهواز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از پنج عملیات اطفا حریق مسکونی توسط آتش نشانان در 24 ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خورنا ابراهیم قنبری با اعلام این خبر تصریح کرد: اولین حادثه آتش سوزی مسکونی در ساعت ۱۰ دقیقه بامداد در منطقه کیانپارس خیابان الهام به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد و آتش نشانان از ایستگاه ۳۳ با استفاده ازتجهیزات لازم شعله های حریق را مهار کردند.

وی در ادامه به دومین حادثه آتش سوزی مسکونی در عین ۲ اشاره کرد و بیان کرد: این حادثه در ساعت هشت و چهار دقیقه به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع داده شد.

قنبری با اشاره به اعزام ۲ دستگاه خودروی اطفا حریق و امداد و نجات از ایستگاه ۲۲ به محل حادثه افزود: ماموران آتش نشانی با استفاده از تجهیزات خاموش کننده شعله های حریق را مهار و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری کردند همچنین علت حریق توسط کارشناسان سازمان اتصال برق یخچال گزارش شده است.

وی از سومین حادثه آتش سوزی مسکونی در منطقه گلستان خبر داد و اظهار کرد: این حادثه در ساعت ۱۳ و ۵۲ دقیقه به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد و آتش نشانان ایستگاه ۷۷ سریعا جهت اطفا حریق اعزام شدند.

قنبری تصریح کرد: ماموران آتش نشانی بعد از انجام عملیات اطفا حریق با استفاده از فن فشار مثبت دود ناشی ازحریق را از ساختمان مسکونی تخلیه کردند.

وی به چهارمین حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در منطقه کیانپارس خیابان پهلوان شرقی که در ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه به سامانه ۱۲۵ سازمان گزارش شد اشاره کرد و بیان کرد: آتش نشانان ایستگاه ۳۳ شعله های حریق را که از بالکن ساختمان مسکونی شروع شده بود سریعا با استفاده از تجهیزات خاموش کننده مهار کردند و از سرایت شعله های حریق به داخل ساختمان مسکونی جلوگیری کردند.

قنبری تصریح کرد: پنجمین حادثه آتش سوزی درمنطقه سپیدار، ساعت ۱۷ و ۴۱ دقیقه توسط شهروندان به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد و ستاد فرماندهی سازمان ۲ دستگاه خودرو اطفا حریق و امداد و نجات را از ایستگاه ۶۶ به محل حادثه اعزام کرد.

وی افزود: آتش نشانان با ایمن سازی محل حادثه و قطع جریان برق و گاز ساختمان در کمترین زمان ممکن شعله های حریق را مهار کردند.

قنبری اظهار کرد: علت آتش سوزی از سوی کارشناسان سازمان اتصال هود آشپزخانه گزارش شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در پایان بیان کرد: با توجه به گرم شدن هوا و پیک بالای آتش سوزی در این فصل از شهروندان عزیز تقاضا داریم با رعایت نکات ایمنی به کاهش بروز حوادث کمک کنند.