از سیر تا پیاز شرکت O1

خورنا – فرزاد شعبانی

گفتگوی ویژه خبرگزاری خورنا با سیدمجید حسینی نژاد در رابطه با جزئیات شرکت اویک (O1)

فرماندار شهرستان رامشیر در ابتدا ضمن اشاره به دغدغه ی جوانان جویای کار رامشیر و نارضایتی و مراجعه مکرر مردم به فرمانداری به منظور اشتغال در شرکت اویک گفت: سال ۹۸ جلسه ای در مدیریت مناطق نفتخیز با حضور شهرداران رامشیر و مشراگه و روئسای شورای هر دو شهر به درخواست فرمانداری جهت تعیین عوارض خطوط لوله و تاسیسات شرکت های نفتی فعال در منطقه اعم از آغاجاری و مارون تشکیل و توافقاتی حاصل شد.
طی آن جلسه مهندس محمدی از اجرای قریب الوقوع طرح توسعه ۲۸ مخزن نفتی خبر داد و اظهار داشت که بخشی از این طرح در میدان نفتی رامشیر اجرا و ۴ درصد اعتبارات کل پروژه صرف امور عام المنفعه و تعهدات اجتماعی شرکت نفت در شهرستان های رامشیر و امیدیه خواهد شد.

سید مجید حسینی نژاد افزود: پس از ابلاغ این خبر، موضوع به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و با رایزنی های گسترده و تشکیل اولین جلسه با واحد حقوقی مناطق نفتخیز قرارداد کلی پروژه به اداره بیمه تامین اجتماعی شهرستان رامشیر واگذار شد.

حسینی نژاد بیان داشت: با آغاز به کار پروژه و تجهیز کارگاه برخی پیمانکاران جهت آماده سازی سایت اصلی پروژه مجدد از شرکت نفت و گاز امیدیه و فرمانداری این شهر درخواست کردیم سهم اشتغال جوانان رامشیر به صورت عادلانه در نظر گرفته شود.

وی در ادامه به تصمیم اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان امیدیه در کارگروه اشتغال آن شهر مبنی بر جذب و بکارگیری نیرو از امیدیه اشاره کرد و گفت: پس از آن تصمیم مراتب را به استانداری و فرمانداری امیدیه گزارش و خواهان تجدید نظر در موضوع شدیم.
نهایتا کار به کمیسیون کارگری استان محول شد و دو جلسه در استانداری ترتیب داده شد که در هر دو جلسه دفاعیات شهرستان به صورت مبسوط ارائه شد.

سید مجید حسینی نژاد اظهار داشت: پس از معرفی محل اجرای پروژه و تعیین لوکیشن های کارخانه و چاه های جدید که تامین کننده خوراک آن واحد فرآوری می باشند مشخص شد که از مجموع یازده نقطه حدود سه نقطه در حوزه استحفاظی رامشیر و ۸ نقطه در حوزه ی امیدیه است، که کمیسیون کارگری استان نیز تصمیم نهایی را منوط به برگزاری جلسه ای با حضور مهندس پیرامون و مجریان پروژه در شهرستان امیدیه نمودند.

فرماندار رامشیر تصریح کرد: جلسه نهایی در شهرستان امیدیه با پیگیری های بعمل آمده با حضور فرمانداران دو شهرستان، بخشداران مرکزی، روئسای ادارات کار، مدیران نفتی، روئسای اداره اطلاعات هر دو شهرستان و… برگزار شد و پس از بحث و تبادل نظر و ارائه استدلال‌های کارشناسی مقرر شد ۳۵ درصد کل ظرفیت اشتغال این طرح به شهرستان رامشیر و ۶۵ درصد آن به شهرستان امیدیه اختصاص یابد و کارگروهی مشتمل بر نمایندگان فرمانداری، ادارات کار و بیمه بر اجرای دقیق تفاهمنامه نظارت کرده و تخلفات ناشی از عدم پای بندی طرفین به مرجع قضایی ارجاع داده شود.

وی عنوان کرد: لازم به توضیح است که محل استقرار کارخانجات آتی این طرح نزدیک به خط تقسیماتی دو شهرستان و حد فاصل روستای عوده رامشیر و خزینه امیدیه است که با در نظر گرفتن سهم رامشیر در تولید روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت و محروم‌ ماندن این شهر از فرصت های شغلی در تاسیسات مارون می طلبد این توافق پایدار بماند و نگاه منطقه ای، سیاسی و بخشی نگری در این طرح وارد نشود.

سید مجید حسینی نژاد فرماندار شهرستان رامشیر در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این توافقات رنگ اجرایی به خود بگیرد و جا دارد از پیگیری های نماینده قبلی شهرستان و منتخب جدید مردم که با حساسیت مسئله را دنبال کرده اند تقدیر کنم.
ضمنا استاندار محترم خوزستان در سفر ۲۴ بهمن ۹۸ بر اختصاص سهمی از فرصت های شغلی و جانبی این پروژه عظیم که حاصل تلاش های مجاهدانه مدیران شرکت نفت در شرایط دشوار تحریم هاست صحه گذاشت.
قطعا حسن همجواری و منافع مشترک هر دو شهر در این پروژه و در شرکت مارون ۲ و ngl 500 و … ایجاب می کند بر اساس شاخص های توسعه یافتگی و جمعیت جویای شغل و محرومیت های هر دو شهر به ویژه شهرستان رامشیر راه برای ایجاد رضایت مندی عمومی و پیشبرد پروژه هموار کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *