بازدید مدیرکل مخابرات استان خوزستان از نقاط مهم فاقد پوشش شبکه همراه و اینترنت در شهرستان مسجدسلیمان

به گزارش خبرگزاری خورنا مسجدسلیمان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری مسجدسلیمان،عصر دیروز(دوشنبه)فلاح زاده مدیرکل مخابرات استان خوزستان با حضور در مسجدسلیمان از نقاط فاقد پوشش شبکه همراه و اینترنت این شهرستان بازدید کرد.

مدیرکل مخابرات استان خوزستان در این بازدید گفت:در بخش توسعه شبکه همراه اول شهرستان مسجدسلیمان در سال گذشته و امسال توانستیم اقدامات خوبی انجام دهیم و بستر را برای ارائه نسل های ۳و ۴تجهیز کنیم.

وی ادامه داد:در بحث پوشش دهی نقاط کور،۴ نقطه را در شهرستان تعیین کردیم و با توجه به اینکه همه مباحث از جمله انتخاب پیمانکار و…انجام شده است قطعا در نیمه اول سال جاری ۴ نقطه کور مخابراتی در مسجدسلیمان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
فلاح زاده ادامه داد:یک سایت برای رفع عدم پوشش در محور مسجدسلیمان-بتوند هم بزودی با همکاری شرکت بهره برداری نفت و گاز شهرستان احداث خواهد شد و در بحث پوشش دهی مسیر لالی به مسجدسلیمان و همچنین بخش عنبر،بزودی پروژه فیبر نوری این بخش شروع خواهد شد و با احداث سایت دوم در منطقه پتروشیمی،بخشی از پوشش در این منطقه حل خواهد شد و پوشش اینترنت در منطقه چم آسیاب بزودی بررسی و عملی خواهد شد.
مدیرکل مخابرات استان خوزستان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت:بزودی با تکمیل پروژه فیبر نوری در بخش گلگیر،بحث پهنای باند و توسعه اینترنت تامین خواهد شد.
فلاح زاده در پایان گفت:در حال حاضر توسعه اینترنت نسل ۳ در منطقه تلبزان با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال راه اندازی است،تکنولوژی کافوهای نوری(FTTH)را توانستیم در سال گذشته در شهرستان شروع کنیم و اکنون کافوها نصب شدند و این پروژه در حال انجام است که با کافوهای نصب شده اکنون باید از تکنولوژیADSL به سمت VDSL با سرعت ۸۰ مگابایت در ثانیه برویم که در حال حاضر اینکار را در شهرستان مسجدسلیمان شروع کردیم و تاکنون به ۱۶ مشترک واگذار شده است.