دلهره های برگزاری آزمونهای پایه نهم و دوازدهم مدارس خوزستان بصورت حضوری در اوج شیوع کرونا و درخواست تجدید نظر

اسداله ترحم / خورنا –  چرا عادت به تجربه کردن داریم؟؟؟؟آن هم تجربه های تلخ و خطرناک؟؟؟؟؟؟
متاسفانه در کمال حیرت و تعجب دوباره مسوولین اقدام به تکرار آزمون و خطا زده اند!!! اقدامی که می تواند جان فرزندان ما را به خطر بیندازد، جان عزیزانی که سرمایه و اندوخته و امید پدر و مادرانی است که به امید آینده ی فرزندانشان، از تمام دارایی و هستی خویش می گذرند…..اما گویی این هستی و دارایی پدر و مادران این سرزمین امروزه مایه ی آزمون و خطای مسوولین قرار گرفته اند!!! آن هم به قیمت جان آن ها!!!!
اعلام برگزاری آزمون های حضوری دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم دقیقا آزمون و خطای سخت و بازی با آتش مسوولین است که می تواند منجر به فاجعه ای بزرگ و غیر قابل جبران شود….
مسوولین امر آیا به نکات و زوایای کار فکر کرده اند یا فقط نوعی پایان سال تحصیلی برای این مقاطع است؟؟؟
در ذیل به چند مورد از هزاران مورد منع برگزاری این آزمون ها به صورت حضوری اشاره می کنم:
۱- موقعیت و سن و شرایط جنب وجوش این دانش آموزان، ناخواسته آنها را به هم نزدیک می کند
۲- وضعیت بهداشتی اکثر مدارس کشور در شرایط عادی نیز مناسب نیست(علی الخصوص سرویس‌های بهداشتی )
۳- آیا برگزار کنندگان آزمون و توزیع کنندگان اوراق امتحانی خود ناقل بیماری نیستند؟چندین مورد مشاهده شده که شخص آثاری از بیماری در خود نمی بیند ولی یا ناقل است و یا پس از تست های مربوطه متوجه بیماری خود می شوند؟
۴-در محیط های بسته که نیاز به کولر می باشد و در محیط بسته ،سرد و سنگین و تنفس دانش آموزان آیا انتقال بیماری صورت نمی گیرد؟؟؟
۵- مهم ترین موضوع که باید به آن توجه کرد این است که آیا مسوولین در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفته اند تضمین جان عزیزان ما را می کنند؟؟؟؟؟؟یا خواهان انجام کاری به هر قیمت هستند؟؟؟؟؟
شایان ذکر است که اکثر اولیای دانش آموزان به کیفیت آموزش و آزمون اعتقاد دارند اما نه به قیمت جان عزیزانشان…….
لذا از مسوولین خواهشمند است قبل از آزمون و خطای خطرناک و بازی با آتش و ایجاد فاجعه، تصمیمی معقول و با تدبیر و همه جانبه بگیرند