تکذیب شایعه آلودگی آب آشامیدنی اهواز به وبا

فرمانداری شهرستان اهواز در اطلاعیه‌ای آلودگی آب اهواز به وبا را تکذیب کرد و خواستار برخورد با عوامل انتشاردهنده این مطلب نادرست شد.

به گزارش خبرگزاری خورنا فرمانداری اهواز اعلام کرد: پیرو خبری مبنی بر آلودگی آب اهواز به وبا، این موضوع نادرست است زیرا آب آشامیدنی به صورت روزانه توسط عوامل بهداشت کنترل می‌شود.

در این اطلاعیه با تاکید بر اینکه از شهروندان گرامی درخواست می‌شود به شایعاتی از این قبیل توجه نکنند آمده است: فرمانداری اهواز عوامل انتشار دهنده این خبر دروغ را که موجب نگرانی مردم شدند را مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

استاندار خوزستان نیز در ششمین گفت و گوی زنده با مردم استان ضمن رد این شایعه بیان کرد: استان خوزستان به دلیل شرایط اقلیمی هرسال در ۲ مقطع اردیبهشت و آبان با شیوع وبا روبه رو می‌شود اما هم اکنون هیچ موردی از ابتلا به وبا در خوزستان نداشته‌ایم.

غلامرضا شریعتی همچنین با اشاره به لزوم مراقبت برای جلوگیری از شیوع وبا همزمان با اوج گیری کرونا افزود: شهرداران و فرمانداران مکلف شده‌اند مانند هر سال، لایروبی و آهک‌پاشی در شهرها را مد نظر قرار دهند و در روستاها نیز بخشداران و دهیاران این اقدامات را انجام دهند.