باران و افت شدید دمای هوا در راه خوزستان است

خورنا: مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورود سامانه مدیترانه‌ای به مرزهای کشور خبر داد و گفت: بارش‌های باران در ساعات آینده در خوزستان آغاز می‌شود.

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌های پیش‌یابی استان خوزستان نشان دهنده نفوذ  سامانه کم فشار مدیترانه‌ای است  که به تدریج از سمت غرب استقرار خود را بر روی استان خوزستان آغاز خواهد کرد.

وی افزود: سیستم کم فشار مذکور را خط ناپایدار نسبتا ضعیفی در لایه میانی جو همراهی می‌کند که نتیجتا از اواخر وقت امروز دوشنبه تا اواخر هفته بارش‌های پراکنده ای را به شکل متناوب فراهم می‌آورد.

دهملایی خاطر نشان کرد: حجم بارندگی در قسمت‌های شمالی استان و دامنه‌های غربی رشته کوه زاگرس در نیمه شرقی استان خوزستان بیشتر خواهد بود، در ضمن وزش باد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه قابل ملاحظه بوده و افت محسوس دما در اواخر هفته جاری نیز مورد انتظار است.

وی افزود: همانطور که پیش‌بینی شده بود در روز گذشته شاهد بارش‌های خفیف و پراکنده در برخی نقاط استان بودیم، که طی روز جاری نیز با تقویت زبانه کم‌فشار سطح زمین انتظار تداوم بارش‌های پراکنده وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری از بعد از ظهر با افزایش ابر، بارش پراکنده، احتمال رعد و برق و گاهی توام با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دهملایی تاکید کرد: وضعیت هوا، قسمتی تا نیمه ابری با احتمال رگبار جهت باد، جنوب غربی تا غربی سرعت باد، ۱۵ تا ۲۵ کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان افزود: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۲۳ و دهدز با سه درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

وی درباره شرایط دمایی در شهرستان اهواز در ۲۴ ساعت آینده تاکید کرد: حداکثر دمای اهواز به ۲۳ و حداقل به ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *