واهمه شلوغی های عید فطر و یک استراتژی خاص

ایجاد نگرانی استانی، حفظ آرامش شهری!

?در شرایط -واقعا- حساس کنونی! خوزستان با دیگر نقاط کشور تفاوت ویژه‌ای دارد. اغلب مناطق کشور، از نقطه نگران کننده عید نوروز و دید و بازدیدهای احتمالی آن ایام فاصله گرفته و کم کم رو به شرایط عادی گذاشته‌اند؛ ولی در خوزستان نه تنها شرایط معمولی در پیش نیست، بلکه یکی از مهمترین رویدادهای خود را پیش رو دارد: عید فطر!

?عید فطر در بسیاری از مناطق خوزستان بزرگترین رویداد سالانه به شمار می رود و روزهای منتهی به عید سعید فطر، شلوغ ترین حالت بازار به وقوع می پیوندد و تکرار این مسئله در ایام پیش رو، یعنی یک بمب عظیم کرونایی!
همین نگرانی، مسئولان استانی را به تکاپو انداخته و به احتمال بسیار زیاد، سریعترین و اجرایی‌ترین راه حل را افزایش نگرانی های مردمی از طریق بالا بردن آمار اعلامی کرونایی ها در استان، دیده‌اند.

?اما بالا رفتن دفعی این آمار برای شهرها قطعا نگرانی‌ها را از کنترل خارج ساخته و موجی از ترس و واهمه فراگیر برای ساکنین و بویژه اقشاری که ملزم یا ناچار به خروج از منزل هستند (مانند کارمندان و کسبه) در پی خواهد داشت!
راه حل این مسئله هم عدم اعلام آمار تفکیکی شهر به شهر است! بطوریکه هر شهروند در کنار اینکه از آمار بالای کرونا در استان خود نگران است، از امار دقیق شهر و محل سکونت خود بی اطلاع می ماند و احتمال می دهد اغلب این آمار بین سایر نقاط استان تقسیم شده و به همین میزان، از نگرانی فزاینده وی کاسته می شود!

?در آخر، به نظر می رسد این رویه هرچند مطلوب نیست و احتمالا به صورت کژدار و مریز و سینوسی دنبال شود، اما برای مردمی که بسیاریشان اهل مراعات نیستند، چاره ای دمِ‌ دستی‌تر از این یافت نشود!!