آمار مبتلایان به کرونا روزانه به اطلاع مردم داده شود

با تصمیم استاندار خوزستان مدارس استان با تاخیر یک هفته از مصوبه ستاد کرونا کشور، بازگشایی می شود/آمار مبتلایان به کرونا روزانه به اطلاع مردم داده شود

حسین لامی زاده فرماندار ایذه در جلسه قرارگاه کنترل کرونا ویروس :

با توجه به شرایط کنونی استان با تصمیم استاندار، کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه به غیر از مدارس استثنایی و مراکز پیش دبستانی با یک هفته تاخیر از مصوبه شورای ملی مدیریت بیماری کرونا کشور از ۳ خرداد ماه به مدت یک ماه بازگشایی می‌شوند.

حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری می باشد و بازگشایی درخصوص مدارس شبانه روزی، در صورت عدم استفاده از خوابگاه به صورت اختیاری با رعایت دستورالعمل بهداشتی بلامانع است.

مراسم آغازین، زنگ تفریح، زنگ ورزش در مدرسه لغو و بوفه مدرسه باید بسته باشد.

برای ما رفع مشکلات و مسائل آموزشی دانش آموزان پایه دوازدهم دراولویت است.

آموزش پرورش در زمان باقی مانده تا بازگشایی، جلساتی با نیروهای خود برای برنامه ریزی، انگیزه دادن و برگزاری امتحانات اختصاص دهد تا با وحدت و آمادگی کامل بازگشایی آغاز شود.

ضدعفونی مدارس پیش از بازگشایی صورت گیرد و روند ضدعفونی پس از بازگشایی به طور روزانه با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.

مردم فاصله گذاری های اجتماعی رو‌جدی بگیرند زیرا شیوع ویروس و پیک این بیماری هنوز وجود دارد .

مخالف عدم انتشار آمار هستم، آمار مبتلایان به کرونا روزانه به اطلاع مردم داده شود، این آگاهی موجب رعایت بیشتر مردم و تصمیم گیری بهتر دستگاههای اجرایی می شود/ ابزار تصمیم گیری اطلاعات صحیح و درست است، درغیر اینصورت نمی شود جمع بندی واحد و صحیحی داشته باشیم.

ضدعفونی کردن و گندزدایی معابر توسط شهرداری بطور جدی از سرگیری شود و روسای دستگاه اجرایی، نهادها، بانک ها روند ضدعفونی و گندزدایی را تا پایان شکست این ویروس منحوس ادامه دهند.

اصنافی که در سامانه وزارت بهداشت نام نویسی نکرده و کارت بهداشت ندارند پلمپ شوند.

نیروی انتظامی کنترل و برخورد قاطع با برگزارکنندگان مراسمات و جشن ها داشته باشند.

دهیاران کار آهک پاشی و ضدعفونی معابر را مجدد آغاز کنند و درخصوص روستاهای فاقد دهیاری نزدیک‌ترین دهیار موظف است کار ضدعفونی روستا را انجام دهد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایذه:

با اشاره به آمار افراد مبتلا در شهرستان ایذه گفت :تا به امروز افراد مبتلا به کرونا ۷۹مورد که ۶نفر از آنها فوت شده است.

تعدادی از مردم در روستای چال آبزا دچار بیماری اسهال شده بودند که پس از تست از آنها خوشبختانه اثری از بیماری کرونا در آنها دیده نشد.

مخازن آب شرب آن روستا تخلیه، ضدعفونی و کلرزنی شده و آزمایشات لازم درخصوص این علت بیماری صورت گرفته است و روند درمان آن بیماران آغاز شده است.