اندیمشک؛ تجریه ای موفق در کنترل و پیشگیری از کرونا

خورنا_ هم زمان با آغاز اسفند ماه ۱۳۹۸ خبر شیوع ویروس منحوس کرونا نگرانی های مختلفی را برای شهروندان ایجاد کرد و پس از آن نیز اخبار مختلف و متعددی در زمینه ایجاد محدودیت های ترافیکی و اجتماعی با هدف کنترل و مقابله با این این ویروس منحوس منتشر شد.

پس از آن با توجه به نقش محوری اندیمشک در دسترسی به مسیرهای ریلی و جاده ای مرکز کشور و برون مرزی نگرانی های انتقال و گسترش بیماری در این شهرستان افزایش یافت چرا که مسیرهای جاده ای این شهرستان، خوزستان را به استان های ایلام و لرستان و مرکز کشور متصل و مسیر ریلی اندیمشک کهن ترین حرکت قطار ور کشور را به خود یادگار ثبت کرده است.

مطابق با برخی آمار غیر رسمی روزانه بیش از ۳۰ هزار سفر در جاده ای در اندیمشک ثبت می شود و با توجه به فاصله نه چندان این شهرستان با فرودگاه و مرزهای بین المللی ایران اسلامی، اندیمشک نقشی مهم در کنترل و مقابله با این ویروس نه تنها در خوزستان بلکه در کشور داشته است و در صورت عدم توجه به رعایت نکات بهداشتی این شهرستان و حتی تمام استان خوستان و تمام شهرهای هم جوار با خطر و آسیب جدی مواجه می شود.

نخستین گام برای مقابله با این ویروس در شهرستان اندیمشک تشکیل ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا بود که این ستاد با حضور تمام مسئولان و مشارکت شهروندان فعالیت خود را آغاز کرد و علاوه بر تمهیدات ملی و استانی، این ستاد در زمینه کنترل و مقابله با کرونا اقدامات مختلفی را در بخش های مختلف شهری و روستایی به اجرا رساند.

پس از آن با تاکید و تلاش نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی که مطمئا نقش و تاثیر شایسته ای در تامین اقلام بهداشتی واحدهای درمانی و اتخاذ و اجرای تصمیمات مقابله با ویروس کرونا داشت، محدودیت های ترافیکی گسترده ای ایجاد و فعالین اصناف پر خطر متوقف شد تا اندیمشک سد مستحکم مقابله با این ویروس و نخستین شهری باشد که در این زمینه با جدیت اقدامات بهداشتی مورد نیاز را به اجرا رساند.

حال با گذشت از روزهای نخستین شیوع این بیماری، اندیمشک که از شهرهای پرخطر در زمینه انتقال بیماری کرونا بود، توانست در این زمینه به موفقیت های منحصر به فردی دست پیدا کند و با مشارکت شهروندان و اصناف خود و هم چنین تلاش شبانه روزی واحدهای خدماتی و فرماندار شهرستان و شهرداری اندیمشک، حال این شهرستان به یک نمونه مثال زدنی در این زمینه تبدیل و نام خود را مطرح کند.

اندیمشک به خوبی یک نکته را به اثبات رساند آن هم این که، با وحدت مردم و مسئولان و توجه به رعایت نکات بهداشتی می توان سد راه کرونا شد و شاید بتوان با استفاده از تجربیات این شهرستان بیش از گذشته روند انتقال این بیماری منحوس را کنترل و مانع رشد آن در استان و بسیاری از مناطق کشور شد.

در پایان باید به این نکته اشاره داشت که بدون شک تلاش شبانه روزی و مجاهدانه پرستاران، پزشکان، کارکنان بیمارستان امام علی(ع) و تمام مجاهد گران شبکه بهداشت و درمان اندیمشک و هم چنین خدمات شایسته تقدیر بسیجیان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تمامی نیروهای جهادی و مردمی این شهرستان را از یک خطر بزرگ نجات و باید از تلاش های این مدافعان جبهه سلامت تقدیر کرد.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *