استاندار خوزستان: میزان کشندگی ویروس کرونا در استان رو به کاهش است

استاندار خوزستان میزان کشندگی ویروس کرونا را در خوزستان برطبق فرمول سازمان بهداشت جهانی رو به کاهش دانست و تصریح کرد: امروز برای اولین بار میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در خوزستان به ۶/۶ درصد رسیده است که ‌علت این کاهش را نیز می‌توان در افزایش تعداد بهبود یافتگان استان دید.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی عصر امروز شنبه ۲۰ اردیبهشت در جمع خبرنگاران پیرامون آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: اگر چه آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان برخلاف انتظارات اکنون روند افزایشی پیدا کرده اما این آمار برخلاف تبلیغاتی که در این زمینه می‌شود زیاد نیست و عکسهای منتشر شده که بیماران در راهروهای بیمارستان نشسته‌اند و یا روی هر تخت‌ دو بیمار بستری می‌شود، کذب است.

وی عنوان کرد: از ۱۱۰۰ تخت بیمارستانی که از ابتدای بیماری کرونا برای این مسئله در نظر گرفته بودیم در حال حاضر ۵۸۰ تخت خالی وجود دارد و همچنین از ۱۸۰ تخت آی‌سی‌یو ویژه استان نیز تنها ۱۴۱ تخت اشغال است.

استاندار خوزستان یادآوری کرد: افزایش تعداد آزمایشگاههای استان به عدد شش از جمله عوامل تقویت بیماریابی‌ها شده است و حتی افرادی که با بیماران تماس‌هایی در گذشته داشته‌اند را نیز شناسایی کرده و از آنها تست می‌گیریم.

شریعتی در ادامه تصریح کرد: برخلاف روزهای اول که در حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ تست کرونا در سطح خوزستان صورت می‌پذیرفت در حال حاضر بالای یک هزار تست در استان انجام می‌گیرد که این مسئله باعث افزایش میزان بیماریابی‌ها شده است و این بیماران شناسایی شده نیز به طور عمده سرپایی بوده و به بستری شدن در بیمارستان نیاز ندارند و برای آنها تنها قرنطینه خانگی تجویز می‌شود.

وی افزود: البته تعداد بستری ها اگر چه در استان افزایش بیش از انتظار داشته اما در عین حال نیز باید مدنظر داشت که تعداد بهبود یافتگان ما هم افزایش پیدا کرده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مردم باید با رعایت هرچه بیشتر فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان شبوع ویروس کرونا را در جامعه کاهش بدهند اظهار کرد: ما همیشه به صورت مرتب و آنلاین در طول شبانه‌روز با ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در تماس هستیم و آخرین اطلاعات و پیشنهادات را از آنها می‌گیریم و این پیشنهادات را نیز در ستاد استانی و شورای تامین استان مطرح می‌کنیم و هر تصمیمی که برای سلامت مردم لازم باشد بدون هیچ‌گونه کوتاهی و اهمالی لحاظ خواهیم کرد.

شریعتی گفت: اگرچه در حال حاضر اوضاع استان از لحاظ میزان شیوع کرونا تحت کنترل است و جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد ولی به مردم هشدار می‌دهیم که بیشتر رعایت کنند و جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند زیرا در بیماری های عفونی و مسری هر اوضاع پایداری ممکن است به یکباره شکسته شود و‌ بیماری مجددا طغیان پیدا کند.

وی میزان کشندگی ویروس کرونا را در خوزستان برطبق فرمول سازمان بهداشت جهانی در حال کاهش دانست و تصریح کرد: میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری امروز برای اولین بار به ۶/۶ درصد رسیده است که ‌علت این کاهش نیز افزایش تعداد بهبود یافتگان است.

استاندار خوزستان در پایان عنوان کرد: برای اتخاذ محدودیت‌های جدید در استان منتظر پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی اهواز و ‌کمیته علمی هستیم تا این پیشنهادات را پس از مطرح کردن در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا و شورای تامین استان، هر تصمیمی که برای سلامت مردم و جامعه لازم باشد اتخاذ کنیم.