ساخت تونل ضدعفونی کننده توسط نخبگان آبادانی 

گروهی از جوانان نخبه و دانشگاهی در آبادان، موفق به ظراحی و ساخت یک دالان ضدعفونی کننده افراد با هزینه‌های شخصی شدند.

گروهی از جوانان نخبه و دانشگاهی این شهرستان در راستای مقابله و مبارزه با شیوع ویروس کرونا، موفق به تولید یک تونل دالان شکل شده‌اند که امکان ضدعفونی کردن افراد را دارد.

نوع طراحی و طرز استفاده از این دستگاه به‌صورت مه‌پاش است و مانع از ایجاد رطوبت و خیسی در افراد می‌شود، این دستگاه فقط ابری از قطرات ریز را اسپری می‌کند و در مصرف میزان مواد ضدعفونی کننده، حداکثر صرفه‌جویی را دارد.

از این دستگاه می‌توان در اماکن مختلف، به‌ویژه فضاهای بیمارستانی، ورودی مجتمع‌های تجاری و پاساژها، بانک‌ها، کارخانجات، همچنین مجتمع‌های مسکونی و ادارات استفاده کرد، این دالان ضدعفونی کننده، افراد را در مدت زمان ۶ ثانیه به‌طور کامل ضدعفونی می‌کند.

مواد استفاده شده در این تونل ضدعفونی کننده، از مواد مورد تأیید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است که هیچ‌گونه مضرات و اثرات جانبی در آن وجود ندارد.

 

چنانچه تولید این دستگاه مورد حمایت دستگاه‌های متولی و دارای تمول قرار گیرد، امکان تولید انبوه و ارائه این قبیل خدمات به عموم شهروندان فراهم خواهد شد.

این گروه از جوانان ایده پرداز و سازنده، نمونه‌ای از این دستگاه را به‌صورت رایگان جهت ارائه خدمات به شهروندان آبادانی پس از جانمایی، در یکی از مناطق پر تردد شهرستان قرار داده است، تا به‌سهم خود نقشی را برای شکست ویروس کرونا، ایفا کرده باشند.

این محصول می‌تواند نقش مؤثری در کنترل شیوع ویروس کرونا داشته باشد، و سازندگان آن امیدوارند تا با استفاده از تکنولوژی موجود و خلاقیت جوانان منطقه، بتوانند قدم‌های دیگری نیز در راه حفظ و حراست از سلامت شهروندان بردارند.

همچنین این گروه در صدد است تا به‌زودی نمونه‌های پرتابل و قابل حمل این دستگاه را برای نخستین بار در کشور طراحی نمود و تا این لحظه نیز، سفارش‌هایی را از نقاط مختلف دریافت کرده‌اند که با قطعی شدن آن، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

از  نمونه پرتابل و قابل حمل این دالان، می‌توان برای نصب در ورودی فروشگاه‌ها و آپارتمان‌هایی با تردد کمتر استفاده کرد و پس از تعطیلی فروشگاه، به‌راحتی آن را جا به جا نمود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *