مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان عنوان کرد:

تولید و انتشار بیش از ۷۰ درصد اسناد دوران دفاع مقدس در استان خوزستان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان عنوان کرد: استان خوزستان گنجینه اسناد دوران دفاع مقدس است و بیش از 70 درصد اسناد مربوط به حوزه های مختلف دوران دفاع مقدس در جغرافیای این استان تولید و یا منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری خورنا سردار عباس یوسفی امروز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۹ با بیان این مطلب اظهار کرد: این اقدامات شایسته و ماندگاری هستند که صد البته کافی نیستند و باید در سال «جهش تولید» تلاش کنیم که بصورت جهشی باقیمانده اسناد دوران دفاع مقدس را نیز احصا، تدوین و برای همیشه ماندگار نماییم.

وی در ادامه با اشاره به «روز ملی اسناد» به اهمیت سند و ضرورت جمع‌آوری آن در حوزه دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: اسناد دوران دفاع مقدس صفحات زرین و پر افتخار مردم ایران در زمان جنگ تحمیلی هستند که باید در معرض نمایش برای مردم دنیا قرار بگیرند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان یادآور شد: گنجاندن روز اسناد ملی در تقویم نشان از اهمیت و ضرورت جمع آوری، تدوین، نگهداشت و انتشار اسناد تاریخی، ارزشی، ملی و معنوی یک ملت است.

سردار یوسفی ادامه داد: یکی از اقدامات شایسته ای که در این زمینه در حال انجام است، اسکن و تدوین بیش از صدها هزار سند پزشکی مربوط به رزمندگان مختلف سراسر کشور در مراکز درمانی و بیمارستانی خوزستان است که طی فرآیندی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال ساماندهی آنان هستیم.

وی در پایان به حوزه های دیگر مربوط به اسناد و پژوهش اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما این است که بتوانیم حداکثر سندهای مربوط به دوران دفاع مقدس در حوزه های مختلف را به شیوه های نوین علمی ثبت و ضبط کنیم تا بتوانیم در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان گوشه ای از شاخص ترین آنها را برای مردم ایران و دنیا به نمایش بگذاریم.