استاندار خوزستان: مدیران ناهماهنگ در زمینه مقابله با بیماری کرونا عزل می‌شوند

استاندار خوزستان عنوان کرد: تمام مسئولین ادارات شهرستانها موظف هستند که در زمینه مبارزه با بیماری کرونا تابع دستورات فرمانداران باشند و اگر مدیری در این زمینه هماهنگی نداشته باشد عزل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی امروز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت در حاشیه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان لازم است که مردم طرح فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

وی افزود: البته در حال حاضر با افزایش تعداد آزمایشگاهها و نمونه‌گیری‌ها، استان شرایط بسیار خوبی از لحاظ بیماریابی پیدا کرده است و عمده بیماران ما نیز سرپایی بوده و شرایط وخیمی ندارند.

استاندار خوزستان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را بهترین راه برای کاهش بیماری کرونا دانست و تصریح کرد: هرچه بیماران کرونایی زودتر از جامعه جدا شوند تعداد کمتری را می‌توانند آلوده کنند؛ افزایش تعداد بیماران هم هشداری است برای بحث رعایت هرچه بیشتر فاصله گذاری‌های اجتماعی و هم نشان از توانایی ما در شناسایی افراد آلوده و جدا کردن آنها از اجتماع دارد.

شریعتی ضمن اشاره به درصد پایین میزان مرگ و میرها نسبت به مبتلایان کرونا در استان گفت: این مسئله نشان دهنده عملکرد بسیار خوب سیستم‌های درمانی و بهداشتی است و از این بابت از تمام پزشکان و پرستاران استان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی یادآور شد: سلامت جامعه خط قرمز ماست و‌ اگر رفتار مردم در زمینه مقابله با ویروس کرونا اصلاح نشود بیشک به عقب برمی‌گردیم و محدودیت‌های بیشتر و تصمیمات سختگیرانه‌تری اعمال می‌کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: از امروز در اهواز اکیپ‌های بیشتری برای نظارت، تذکر و برخورد با متخلفان تشکیل شده است و برای سایر شهرستانها هم دستور داده‌ایم که این امر با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیماری کرونا در هیچ منطقه‌ای از استان طغیان نکرده است اظهار کرد: اصلاحات دانشگاه در مورد شهرهای سفید حتما اعمال خواهد شد تا مبادا اطلاعات اشتباهی در این خصوص باعث طغیان بیماری در منطقه‌ای شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: تمام مسئولین ادارات شهرستانها موظف هستند که در زمینه مبارزه با بیماری کرونا تابع دستورات فرمانداران باشند و اگر مدیری در این زمینه هماهنگی نداشته باشد عزل خواهد شد.

شریعتی در پایان گفت: در مدت زمان باقیمانده تا عید فطر نیز رفتار مردم را رصد خواهیم کرد و اگر لازم باشد تصمیمات سخت و محدود کننده‌تری برای آن ایام خواهیم گرفت.