فرماندار هندیجان : اگر فاصله گذاری اجتماعی در هندیجان رعایت نشودآمار مبتلایان اضافه خواهد شد و باید منتظر پیک بیماری باشیم

 

 

به گزارش خبرگزاری خورنا در جلسه صبح امروز شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان هندیجان علی بویری فرماندار هندیجان تاکید کرد ؛

در ابتدای اسفند سال ۹۸ و با شیوع بیماری کرونا شهرستان هندیجان جز اولین شهرهای استان بود که موارد مثبت در آن شناسایی شد . هندیجان به لحاظ جغرافیایی یکی از ورودی های استان خوزستان از سمت استان بوشهر و از نظر موقعیتی ۳۷ درصد صید استان و دارای تنوع در بازار کالای خانگی ، بازار ماهی و میگو و جذابیتی که در بخش گردشگری داشت نسبت به دیگر شهرهای استان متمایز بود .

به همین دلیل احتمال داشت افراد غیربومی ناقل به سمت هندیجان سرازیر شوندکه در ابتدای کار با تصمیم شورای تامین و سلامت شهرستان اقدام به اعمال محدودیت هایی در ورودی های شهرستان با همکاری نیروهای نظامی ، انتظامی ، بسیج ، هلال احمر ، شبکه بهداشت و بخشداران که انصافاً خیلی زحمت کشیدند ، نمودیم و توانستیم شرایط راکنترل واز شیوع آن جلوگیری کنیم.

وی افزود ؛ اما در ادامه کار با توجه به اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیماتی در مورد بهبود معیشت مردم و آغاز بازگشایی صنوف گرفت ، ما مکلف به اجرای آن با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی شدیم و کلیه این موارد را انجام دادیم و آن دسته هم که منع بودند ، همچنان ممنوع میباشند.

و در ادامه یک مقدار کار پس از بازگشایی ها سخت تر شد که طبیعی بود نه تنها در هندیجان بلکه در تمام شهرهای استان آمار مبتلایان را بالا برد .اگر مردم و صنوف فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی را رعایت نکنند ، و بعضاً هم مشاهده میشود حساسیت مردم خیلی کمتر شده ، با این نتیجه پیش بینی ما این است که اوضاع با این روند بدتر هم خواهد شد .

متاسفانه برخی از مردم با آغاز فعالیت صنوف تصور کردند که پایان بیماری کروناست ، در واقع این نیست کرونا همچنان با ماست و متاسفانه هیچ گونه دارو و واکسنی در این زمینه کشف نشده است .

از مردم شریف هندیجان تقاضا دارم همچنان به مانند قبل پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از دید و بازدیدهای غیر ضرور در اجتماع اجتناب کنند و به حقوق دیگران احترام بگذارند تا شاهد شیوع آن نباشیم .

درست است که بازگشایی ها آغاز شده ولی یک نکته حائز اهمیت است و آن این است، در حوزه شهرستان چنانچه تشخیص دهیم که جان و سلامت شهروندان به خطر می افتد تمام اقداماتی را که لازم است برای حفظ سلامتی آنها انجام خواهیم داد
همانطور که تا الان هم آن را اثبات کرده ایم . و قاطعانه با افرادی که به دنبال سودجویی و منافع شخصی و اقتصادی هستند و با سلامت و جان همشهریانشان بازی می کنند برخورد خواهیم کرد .

در شورای تامین شهرستان مصوب گردید که نقاهتگاه آموزش و پرورش برای قرنطینه بیماران در نظر گرفته شود و تعارفی هم با کسی نداریم و بلا استثناء باید همه بیماران قرنطینه شوند .

در آخرین آماری که ارائه شد از ۲۶ نفری که مثبت بودند ۱۹ نفر از دو خانواده که از بستگان سببی اینها به شمار می رفتند و باهم ارتباط نزدیک داشتند ، این نشان میدهد که اپیدمی ما بصورت عمومی نبوده است و فقط عدم رعایت فاصله فیزیکی و نکات بهداشتی در این خانواده ها موجب بالا رفتن آمار مثبت در شهرستان شده است .

وی در ادامه تاکید داشتند ؛ شهروندان با ماسک وارد ادارات و مکان های سربسته و بازارها شوندو در صورت مشاهده علائم سریعا به مراکزدرمانی وبهداشتی مراجعه کنندبازار ماهی و میگو و بازار های کالا خانگی و مراسمات مختلف در منازل دارای خطر بیشتری هستند و از شهروندان و گردشگران و افراد غیر ساکن ومسافران میخواهم که به جز در موارد ضرورت به هندیجان سفر نکنند که اکیپ های نظارت و بازرسی مقابله با بیماری کرونا با تخلفات برخورد خواهند کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *