قرنطینه و پرداخت ماهیانه به قشر آسیب پذیر تنها راه قطع زنجیر کرونا در خوزستان

احمدرضا رستمی

خورنا – در زمانی که کرونا عربده کشان، پا بر زمین می‌کوبد و هل من مبارز می‌طلبد، مسئولین استان خوزستان همچنان اندر خم یک کوچه گرفتارند و همچنان انتظار دارند که از طرحهای سوخته‌ای چون فاصله گذاری‌های اجتماعی و هوشمند معجزه‌ای برخیزد.

ولی شواهد امر حاکی از آنست که از طرحهای مذکور نه تنها هیچگونه بخاری بر نمی‌خیزد بلکه میزان مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از این ویروس کشنده نیز در استان روز به روز در حال افزایش است‌.

زیرا دولت عزم خود را جزم کرده است که در کشاکش نبرد با ویروس کرونا، چرخه تولید را نیز حفظ کند و این یعنی خواستن هم خدا و هم خرما!!

گویا در این بلبشو بازار کرونایی که با نوعی تورم و گرانی افسار گیسخته کالاهای اساسی نیز توامان شده، تنها جان مردم است که قیمت ناچیزی دارد.

به راستی سئوالی که مطرح می‌شود اینست که اولویت مسئولین ما در حال حاضر کدام است جان مردم یا تولید؟ اگر جان مردم است مسلما این ره که می‌روند به ترکستان است و بس و عایدی آن جز مرگ و تباهی بیشتر برای شهروندان خوزستانی نخواهد بود.

زیرا هر فعالیت اجتماعی در حال حاضر یعنی اختلاط مردم با همدیگر و چراغ سبز به ویروس خطرناکی که برای ورود به بدن انسان هیچ وقت از او اجازه نمی‌گیرد.

بنابراین در پایان به مسئولین استان خوزستان یک پیشنهاد می‌کنیم و آن اینکه بیش از این استخاره جایز نیست و هر چه سریعتر با تزریق مالی به اقشار کم درآمد و اتخاذ یک شرایط سفت و سخت قرنطینه‌ای در سراسر استان، گامی موثر در قطع زنجیره کرونایی موجود در استان خوزستان بردارند.