برگزاری کارگاه کتاب‌سازی در هندیجان

خورنا : فرهاد عبادی‌زاده اظهار داشت: به منظور تشویق اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان کارگاه کتاب‌سازی در هندیجان برگزار شد.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی با اشاره به دیگر اهداف اجرای این طرح افزود: همچنین تشویق جوانان این منطقه به مطالعه و امانت‌دهی کتاب از دیگر اهداف اجرای این طرح بوده است.
مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هندیجان با بیان فعالیت‌های اجرا شده در این طرح تصریح کرد: فعالیت‌های نقاشی و طراحی روی جلد کتاب با دلخواه اعضاء از جمله فعالیت‌های کارگاه کتاب‌سازی است.
وی اضافه کرد: امسال مربیان این مرکز فرهنگی – هنری با استفاده از این ابزار کودکان و نوجوانان را به انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی تشویق می‌کنند.
عبادی‌زاده یادآور شد: در این کارگاه شرکت کننده‌ها به گروه‌های مختلف تقسیم شده و با مشورت یکدیگر و راهنمای مربی کتاب مورد نظر خود را از بین قفسه‌های کتاب داستان انتخاب کرده و آنها را تغییر دادند.
وی عنوان داشت: اقدامات انجام شده در این کانون تا پایان سال برای گروه‌های سنی مختلف برگزار خواهیم شد.
مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هندیجان با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی به‌مراتب موجب ارتقا و توسعه سطح علمی و اجتماعی جامعه می‌شود گفت: افزود: تلاش خانواده‌ها و مربیان و آموزگاران،‌ از مهد کودک تا دبیرستان، در انباشت اطلاعات علمی در ذهن کودکان و نوجوانان از یک سو و نقش رایانه و دنیای مجازی از سوی دیگر،‌ ارتباط کودکان و نوجوانان را با دنیای واقعی، به ویژه جامعه انسانی محدود کرده است.
وی با اشاره به اینکه آن ها که به وضعیت زندگی و نیازهای کودک و نوجوان امروزی آگاهی دارند، می‌دانند که کتاب امن ترین پناهگاه کودک و نوجوان است خاطرنشان کرد: اهمیت کتاب وقتی روشن‌تر می‌شود که بدانیم اگر عشق به مطالعه از کودکی در انسان پدید نیاید و مطالعه به یک نیاز معنوی درزندگی او تبدیل نشود، ذهن  او در جوانی تهی خواهد بود.
عبادی‌زاده با بیان اینکه کتاب «هی با ما دوست می شوی» نوشته  مژگان کلهر و کتاب «تو مادر منی» نوشته محمدرضا شمس در این کارگاه کتاب سازی شدند اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌های در پیش‌رو به‌زودی شاهد افزایش آمار کتابخوانی به‌ویژه از اقار کودک و نوجوان در این منطقه باشیم.