مدیر دانشگاه فرهنگیان اندیمشک در گفت وگو با خورنا خبر داد

تصمیم گیری در مورد کسورات دانشجویان/ آموزش در دانشگاه فرهنگیان اندیمشک الکترونیکی است

مرید نیازی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خورنا در اندیمشک، دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت گرا دانست و اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان متولی اصلی تربیت و تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش کشور است.

وی با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا، خاطر نشان کرد: کلاس های آموزشی این دانشگاه با شیوع بیماری کرونا با تغییراتی مواج و همگام با سیستم آموزشی کشور به سمت آموزش الکترونیکی سوق پیدا کرده است و اساتید دانشگاه فرهنگیان با استفاده از شیوه های مختلف آموزش مجازی و با تهیه و تامین محتوای دروس در قالب الکترونیکی بر بستر فضای مجازی مانع از گسستن پیوند آموزشی در ایام کرونایی شدند.

مدیر دانشگاه فرهنگیان اندیمشک ادامه داد: این اقدام گرچه در ابتدای مسیر مشکلاتی مواجه شد اما با تلاش و خلاقیت اساتید دانشگاه این موانع به حداقل رسید و دانشجو و استاد کاملا بر ریل آموزش مجازی قرار گرفتند و خدمات این حوزه در شهرستان اندیمشک تقویت گردید.

وی با اشاره به تلاش های دکتر خنیفر در حوزه توسعه خدمات آموزشی دانشگاه فرهنگیان، گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تا بیش از ۳۰ هزار دانشجوی پیوسته در سال افزایش یافته است تا دانشگاه فرهنگیان در زمره کارآفرینان برتر کشور قلمداد شود.

نیازی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان خوزستان با هدف افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو و ایجاد فضاهای آموزشی، افزود: اولویت در دانشگاه فرهنگیان تلاش برای تحصیل فرزندان خوزستان در همین استان است.

وی بیان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا، دانشگاه فرهنگیان‌اندیمشک‌ نیز با هماهنگی صورت گرفته با مدیریت استانی اقدام به تعطیلی سرای دانشجویی نمود چرا که زندگی در شرایط شبانه روزی و قدرت شیوع این ویروس مخاطرات جدی بهمراه داشت و پس از آن ضدعفونی کردن دانشگاه در دو مرحله و با همت سپاه حضرت ولی عصر (عج) و گروه جهادی شهرک بنوار ناظر به اجرا رسید.

 

مدیر دانشگاه فرهنگیان اندیمشک عنوان کرد: پس از آن کانون هلال احمر مرکز امام رضا علیه السلام اندیمشک با همکاری اداره اوقاف استان خوزستان علاوه بر ضدعفونی کردن مراکز در تهیه روزانه ده ها هزار ماسک و گان پزشکی فعالیت چشمگیری بعمل آورد.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری و برای اولین بار ظرفیت پذیرش دانشجویان پیوسته در دانشگاه فرهنگیان اندیمشک تا ۳۵۴ نفر افزایش یافت و پس از آن ساخت یک خوابگاه جدید و افزایش کلاس ها در این دانشگاه مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به پیگیری های نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولان استانی در مسیر ایجاد بستر لازم برای پذیرش دانشجویان جدید، بیان کرد: مرکز آموزش عالی امام رضا علیه السلام اندیمشک در سال تحصیلی جاری پذیرای دانشجویانی در دو رشته آموزش ابتدایی و مشاوره می باشد که بزودی در سه رشته هنر، اقتصاد و علوم اجتماعی و ادبیات فارسی پذیرای مهارت آموزان ماده ۲۸ خواهد بود که ظرفیت پذیرش دانشجویان در این دانشگاه به حدود ۴۵۰ نفر می رسد.

نیازی با اشاره به انتشار شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر نحوه کسر از حقوق دانشجومعلمان در ایام کرونایی، گفت: دانشجو معلمان حق دارند از نحوه کسورات مطلع باشنداما به نظر می رسد برخی اظهار نظرها ناشی از عدم آگاهی آنان است و در این بین برخی ها از این عدم آگاهی سوءاستفاده می کنند.

وی خاطر نشان کرد: اولین نکته ای که دانشجو معلمان باید بدانند این است که تصمیم کسر حقوق از دانشجویان اتفاق جدیدی نیست و بیش از ۳۰‌سال است که انجام می گیرد و به شخصه دلیل زوم کردند بر این موضوع در شرایط فعلی را گرو کشی های سیاسی می دانم.

مدیر دانشگاه فرهنگیان اندیمشک عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان‌ هیئت امنایی اداره می شود ر رئیس جمهور رییس هیئت امنای این دانشگاه است و تصمیمات جهت کسر حقوق لزوما تصمیم شخص ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان نیست بلکه ماحصل مصوبات‌جلسه هیئت امنا است و با این اوصاف در بیست و هشتمین نشست هیات امنای دانشگاه با تعدیل کسر هزینه ها از حقوق مزایای دانشجوی معلمان در ایام کرونا موافقت شد.

وی ادامه داد: طبق قانون مجلس شورای اسلامی وتنفید آن در دولت های مختلف و به استناد تبصره ذیل ماده (۶) قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب (۰۸/۰۳/۱۳۶۹) مجلس شورای اسلامی، از ۳۰ سال قبل هزینه‌های شبانه‌روزی و همچنین هزینه خوابگاه از وجوه پرداختی به متعهدین خدمت کسر خواهدشد.

نیازی تاکید کرد: بر این اساس بند ۱۱ ماده (۸) اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و معطوف به مصوبه بند «۱۸» اولین نشست (مورخ ۲۴/۰۴/۱۳۹۱) نحوه وصول درآمدهای اختصاصی ناشی از ماده مذکور را با عبارت “وزارت آموزش و پرورش حسب تبصره «۱» ماده «۲۰» اساسنامه، ۴۵ درصدِ حقوق متعهدین خدمت را جهت هزینه خوابگاه(۱۰%) و غذا (۳۵%) به حساب متمرکز دانشگاه واریز نماید” تعیین نموده است.

وی با بیان این که این درآمد در زمره درآمدهای اختصاصی و جزیی از اعتبارات دانشگاه محسوب و با تصویب مجلس ارزش قانونی پیدا می کند و به موجب قانون باید پس از وصول به حساب خزانه واریز و در قالب اعتبارات مصوب سالیانه و بودجه تفصیلی هزینه گردد، افزود: به استناد آنچه ذکر شد، در بیست وهشتمین نشست هیات امنا مورخ۰۹/۰۲/۱۳۹۹ درخصوص دو موضوع، بازنگری در مصوبات هیات امنا در خصوص میزان کسر هزینه های مشمول تبصره ماده«۶» قانون متعهدین خدمت و هم جنین  تعدیل تصمیمات جلسات اول و بیست ودوم هیات امنا پیرامون کسور مذکور در ایام شیوع بیماری کرونا با توجه به ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی در فعالیتهای آموزشی و فرهنگی دانشگاه، پس از بحث و بررسی، اعضای محترم هیأت امنا *با حضور “وزیر محترم آموزش وپرورش آقای دکتر حاجی میرزایی به عنوان نایب رئیس هیات امنا؛ نماینده نهاد مقام معظم رهبری حجه الاسلام والمسلمین دکتر رستمی؛ دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی دکتر عاملی؛ معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی وزیر علوم دکتر خاکی صدیق؛دکتر حداد عادل؛ دبیرکل شورایعالی آموزش و پرورش دکتر نوید ادهم؛ دکتر طاهری از سازمان برنامه وبودجه به نیابت از آقای دکتر نوبخت؛ دکتر رضایی به نیابت از وزارت علوم
و دکتر خنیفر رییس دانشگاه و دبیر هیات امنا پس از ساعتها بحث و بررسی مجدد مُرّ قانون تصمیم بر این شد تا با تعیین هیأتی متشکل از کارشناسان خبره و مسئولان ذی ربط، بهای تمام شده خدمات به دانشجویان احصا و نسبت به تعیین میزان درصد کسر از حقوق متعهدین خدمت اقدام نماید.

مدیر دانشگاه فرهنگیان اندیمشک افزود: هم چنین با توجه به شرایط حاکم بر کشور که دانشگاه نیز از آن مصون نبوده و منجر به تغییر سیاست ارائه خدمات به شیوه متفاوت(غیرحضوری و الکترونیکی) در تمامی مؤسسات آموزش عالی گردیده است، مقرر شد تا در ایام شیوع بیماری کرونا به دلایل متعدد از جمله۱) ۱۰ درصد بابت هزینه خوابگاه در تمام ماههای سال، ۲) استیجاری بودن برخی از ساختمانهای خوابگاهی و ۳) هزینه های مترتب بر فعال بودن دانشگاه برای ارائه خدمات به دانشجویان در این ایام، صرفاً از زمان تصویب(اردیبهشت ماه۱۳۹۹) با نگاه به نفع دانشجو معلمان میزان کسر از حقوق را از ۴۵ درصد به ۲۵ درصد کاهش یابد.

وی با بیان این که این تصمیم ویژه فعالیت دانشگاه در ایام شیوع بیماری کرونا بوده، اخذ و کسر هزینه ایام تابستان(مشروط به عدم ارائه خدمات آموزشی) مطابق مصوبات قبل به میزان ۱۰درصد می باشد، عنوان کرد: بدیهی است، بر اساس بند «۷» ماده «۸» اساسنامه دانشگا، اجرای تصمیمات هیات امنا منوط به تایید وابلاغ رئیس محترم جمهور است.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *