آغاز توزیع شیر میان ۱۹ هزار دانش‌آموز بهبهانی

خورنا: مدیر آموزش و پرورش بهبهان گفت: از امروز توزیع شیر میان ۱۹ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی و راهنمایی شهرستان بهبهان آغاز شد.

علی فاکر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: در سال جاری به دلیل وجود برخی مشکلات، توزیع شیر میان دانش‌آموزان با تاخیر آغاز شد اما با تلاش مسئولان و همکاران توانستیم توزیع شیر در مدارس را آغاز کنیم.

وی افزود: هدف توزیع شیر در مدارس فرهنگ‌سازی برای دانش‌آموزان است تا به سمت خوراکی‌های غیرمفید نرفته و ارزش غذایی خوراکی‌ها را متوجه شوند.

مدیر آموزش و پرورش بهبهان خاطرنشان کرد: شیر ماده غذایی ارزشمندی حاوی ویتامین‌های بسیار زیادی مانند کلسیم بوده که در رشد و استحکام استخوان‌ها موثر است و مصرف همیشگی آن در سلامتی و افزایش یادگیری دانش‌آموزان نیز تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه توزیع شیر در مدارس بهبهان آغاز شده است، گفت: آمار جامعه هدف در بهبهان ۱۹ هزار نفر از دانش‌آموزان محصل در مقاطع ابتدایی و راهنمایی شهر و روستا بوده که تاکنون ۱۷ هزار پاکت شیر توزیع شده و این روند بدون مشکل ادامه دارد.

فاکر در پایان تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین وظیفه مسئولان ارتقای سلامت دانش‌آموزان بوده و همکاران ما در طول سال سعی در آموزش ارزش‌های مواد غذایی به دانش‌آموزان و والدین آنها هستند.